صادرات حدود ۱۲ هزار تن فرآورده خام دامی از مازندران

کد خبر: ۱۱۸۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 27 August 2024

 

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان ، مدیرکل دامپزشکی مازندران از صادرات بیش از ۱۱ هزار و ۸۳۱ تن فرآورده خام دامی از استان در سال جاری خبر داد.
 
حمزه آقاپور کاظمی امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص نظارت بر صادرات انواع فرآورده خام دامی در سال جاری  گفت: امسال مجوز صادرات ۳۵۲ تن ماهی تازه، حدود ۶۳ تن ماهی منجمد، ۲۰۰ تن  آلایشات مرغی، بیش از ۳ هزار تن خوراک دام صادر شده است.
 
وی افزود: میزان صادرات مرغ نسبت به سال گذشته ۱۵ برابر و فرآورده های لبنی هم ۶۶ درصد رشد داشته که این میزان برای مرغ ۲هزار و ۴۵۰ تن و بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ تن لبنیات است.
 
مدیرکل دامپزشکی مازندران تاکید کرد: وجود بیش از ۳۵۰۰ مرکز آبزی پروری با تولید سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن ، فعالیت ۲۵۰۰ مرغداری با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید، وجود حدود سه میلیون راس دام سبک و سنگین که ۷۰ درصد آن در قالب دامداری کوچک و سنتی است، مصرف سالانه ۹۰۰ هزار تن شیرخام در کارخانه های لبنی مازندران و پرورش انواع ماکیان نقش دامپزشکی استان را در صدور مجوز و نظارت از مزرعه تا سفره را دوچندان کرده است.
 
صادرات بیش از ۱۱ هزار و ۸۳۱ تن فرآورده خام دامی از مازندران
 
وی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی را تأمین امنیت غذایی و ایمنی غذایی دانست و یادآور شد: به همین دلیل از شروع تولید و یا قبل از تولید تا مصرف و صادرات در کنار تولیدکننده، مأموریت امنیت غذایی، تولید فراورده‌های دامی با کیفیت و سالم را برعهده داریم.
 
آقاپور کاظمی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تمهیدات اتخاذ شده صادرات در ماه‌های آتی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: نظر به نقش و جایگاه صادرات در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال پایدار، این اداره کل در راستای حضور محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نسبت به ملزم‌کردن کارخانه‌های وابسته به دام، رعایت استانداردهای بهداشتی کشورهای مقصد را در اولویت کاری خود قرار داده است. 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار