کوزه‌گری عضو شورای شهر نکا در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

اشتباهات احداث پل چهارم شهرستان نکا

هر کس به هر نحوی، با قلم یا قدرت و جایگاه خود، این خطا را توجیه کند، یا بر روی آن سرپوش بگذارد و یا با دفاع از کسانی که تخطی کرده‌اند، باعث تضییع حقوق بیت‌المال شود و دود عمل ناصوابش به چشم مردم برود، حتما تاوان پس خواهد داد. شاید که خدای ناکرده حادثه ی سیل ویرانگری دیگر و یا متروپلی دیگر و یا... ما را به تفکری بی ثمر و افسوسی عبث وا دارد، پس قبل از پشیمانی اندکی تفکر ، و بدانیم که بار کج به منزل نمی‌رسد و خدا ناظر است و مکر خدا بالای تمامی مکرهاست.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷ 28 August 2024
بنام خدایی که همه چیز را میداند 
 
عرض سلام ، ادب و احترام و تسلیت ایام به محضر مردم  شریف ، ولایی و قدرشناس نکا 
 
اینجانب بعنوان منتخب و خادم شما مردم عزیز در شورای شهر نکا، در خصوص احداث پل چهارم شهر (پل شورا) و اشتباهاتی که طراح یا مجری و یا ناظر از باب عدم نظارت، در ساخت پل مرتکب شده اند و مشکلات بوجود آمده در خصوص آن مطالبی را به حضورتان عرض خواهم کرد، تا در جریان امور قرار بگیرید.  
 
۱_ پل چهارم که مرکز شهر را به منطقه‌ی چمازی وصل خواهد کرد ، بدون ستون طراحی شده بود. در رودخانه های سیلابی مثل نکا رود ، ساخت پل ستونی اصولاً توصیه نمی‌شود. و یقینا مردم نکا سیل ویرانگر سال ۷۸ و ستون‌های پل که نقش اصلی را در آبگرفتگی شهر داشته‌اند و عزیزانی را که در آن حادثه از دست داده‌ایم را فراموش نکرده‌اند.
 
۲_ بدلیل اشتباه طراح،  پل تاب‌آوری لازم را حتی قبل از بارگذاری نداشته است . بهمین خاطر بلافاصله اقدام به احداث ستون در زیر پل کردند، تا یه فرار رو به جلو داشته باشند. جالب اینکه طراح پل برای توجیه اشتباهش در حضور جمع همکاران می‌فرمایند که، چه فرقی می‌کنه که من ستون را اول می‌زدم یا آخر؟ این فرمایش طراح پل، یعنی توهین به شعور دیگران وگرنه همگان میدانند که پل ، درخت میوه نیست که اگر بار آن زیاد بود ، در زیر آن قیم بگذارند.    
 همه‌ی کارشناسان امر متفق‌القول بودند از اینکه، اگر پل با ستون طراحی شده، اول ستون را می‌زنند و بعد عرشه بر روی آن نصب می‌شود، اما وقتی اول عرشه را گذاشتند یعنی اینکه پل بدون ستون طراحی و اجرا شده است . 
 
۳_ بعد از خطای طراح و قبل از تصمیم‌گیری در خصوص احداث ستون در زیر پل، میبایست از کارشناسان امر نظرخواهی شود که متاسفانه اینگونه نبود. 
سرعت و دقت با هم رابطه‌ی عکس دارند ، هر چه سرعت بالا رود، دقت کاهش می‌یابد. پس اینهمه تعجیل در مراحل اجرایی کارهای عمرانی بابت چیست؟ که نتیجه‌ی آنرا به عینه می‌بینیم.
 
۴_ وقتی شورای شهر برای روشن شدن ابهامات بوجود آمده، تقاضای کارشناس رسمی دادگستری نمود، نمی‌بایست شهردار تا معلوم شدن نظر کارشناسی، خودسرانه اقدام به نصب ستون در زیر پل نماید. این امر که در واقع سرپوش گذاشتن بر روی اشتباهات بود، یعنی بی‌توجهی به خواست شورا و بازیچه قراردادن جایگاه آن. 
 
۵_ اگر قرار بر نصب ستون در زیر پل بود ، می‌بایست اول آگهی مناقصه در سامانه ی ستاد قرار گیرد ، و بعد از مشخص شدن برنده‌ی مناقصه، نسبت به احداث ستون اقدام گردد. بارگذاری اسناد مناقصه بعد از انجام کار برای پرداخت ۹۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از حقوق بیت‌المال به پیمانکاری که اشتباه از او بود ، بی‌توجهی به ساز و کارهای مالی و عدم رعایت اصولی که برای شفافیت‌های مالی باید رعایت شود ، یعنی آتش به اختیار بودن شهردار، یعنی اینکه بزرگتر از خودش نمی‌بیند و یا اینکه حامیان خوبی دارد که در هر شرایطی، حتی با زیرپا گذاشتن قانون و حیف و میل بیت‌المال از ایشان حمایت می‌کنند و به قول معروف، پشتش گرم است و گرنه هر کسی به خودش جرات نمی‌دهد که اینگونه بی‌مهابا عمل کند. 
 
۶_ در تعجبم که چرا عده‌ای اصرار به این دارند که پل قبل از تعیین تکلیف در خصوص اینهمه اشتباه فاحشی که انجام شده، افتتاح گردد؟ آنها چه نفعی از افتتاح پل می‌برند؟ چه کسی باید تاوان اشتباه محاسباتی طراح یا مجری و یا ناظری که تمام قد در حال دفاع از خاطی بوده را بپردازد؟ 
مبالغ سنگینی که بابت این اشتباه باید پرداخت شود را چه کسی میبایست پرداخت نماید؟ فرد خاطی؟ یا بیچاره مردمی که دائم باید تاوان اشتباه این و آن را بپردازند؟ 
 
۷_ اگر قرار بود پل ستونی زده شود، نیاز به این همه هزینه کردن نبود. پس زیبایی پل چه میشود که با نصب ستون از بین رفته است؟ پل ستونی که اینهمه خرپا و صنم و حشم نمی‌خواست.  
 
 کلام آخر : 
 هر کس به هر نحوی، با قلم یا قدرت و جایگاه خود، این خطا را توجیه کند، یا بر روی آن سرپوش بگذارد و یا با دفاع از کسانی که تخطی کرده اند ، باعث تضییع حقوق بیت‌المال شود و دود عمل ناصوابش به چشم مردم برود، حتما تاوان پس خواهد داد. شاید که خدای ناکرده حادثه ی سیل ویرانگری دیگر و یا متروپلی دیگر و یا... ما را به تفکری بی ثمر و افسوسی عبث وا دارد، پس قبل از پشیمانی اندکی تفکر‌، و بدانیم که بار کج به منزل نمیرسد و خدا ناظر است و مکر خدا بالای تمامی مکرهاست .
 ان شاءا... هستند کسانی که دین خود را به دنیای این و آن نمی‌فروشند و بهای مرام و معرفتشان، به سکه و درهم و دینار نیست و در دفاع از حقوق مردم کوتاه نمی‌آیند.
 
آنهایی را هم که دانسته سکوت می‌کنند و در انجام وظایف خود، ترک فعل کرده‌اند را، به وجدانشان میسپاریم. مردم بهترین قاضی برای قضاوت در خصوص عملکرد ما هستند و اینجانب تا روشن شدن موضوع بر حسب وظیفه تلاش خواهم کرد، تا آن چیزی که برای مردم خیر است، اتفاق بیفتد. از تهدیدها و های و هوی این و آن هم نمی‌ترسم و خود را برای هر سناریویی، آنهم از طرف آنهایی که این حرفها یقیناً به مزاجشان خوش نمی‌آید ، آماده کرده‌ام.  
درود می‌فرستم بر مردم خوب شهرم که درک بسیار بالایی از شرایط موجود دارند.
«اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین»
 پیروز و سلامت و سربلند باشید.
 
یا علی 
 
                 علی کوزه‌گری
عضو شورای شهر و رییس شورای اسلامی شهرستان نکا
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار