آیت الله لائینی در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهدای دودانگه:

نماینده ولی فقیه مازندران: ارتقای رضایت‌مندی مردم حرف اول را می‌زند

کد خبر: ۱۱۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵ 28 August 2024
نماینده ولی فقیه مازندران: ارتقای رضایت‌مندی مردم حرف اول را می‌زند

 

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ارتقای رضایت‌مندی مردم حرف اول را می‌زند و این سرمایه اجتماعی نباید خسارت ببیند یا افت پیدا کند که در این راستا جهاد تبیین هم خیلی مهم است عنوان کرد: خروجی و بازده یادواره‌های شهدا باید حفظ سرمایه‌های طبیعی و اخلاقی و دینی توسط مردم باشد.
بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه با اعضای ستاد برگزاری بیست و نهمین يادواره شهدای منطقه دودانگه که قرار است در ۲۹ شهریور در مکان امامزاده باقر (ع) روستاهای شلدره و کهنه ده برگزار شود، اظهار کرد: یادواره‌ها باید همچون جنگ‌ها، ترکیبی باشد، هم بعد تصویری و عینی و هم مجازی و تبلیغاتی باهدف فرهنگ‌سازی برای نسل آینده و تداوم گفتمان داشته باشد.
وی افزود: نباید گفتمان فرهنگ غربی و لیبرالیستی، نئو لیبرالیستی و سکولاریستی غالب شود، آن‌ها معتقدند که برای رشد کشور باید با نظام سلطه کنار بیائیم، در حالی که این گفتمان گفتمانِ ذلت است.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرموده امام راحل که آمریکا دشمن درجه یک جهان و بشریت است و ما هرگز دست ذلت به سویش دراز نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: یادواره‌های زنده یادواره‌هایی هستند که بر علیه گفتمان نظام سلطه باشند نه اینکه برخی‌ها فقط به شمر و یزید هزار و ۴۰۰ سال قبل فحش می‌دهند که خوب نیست.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه قطعا ارتقای رضایت‌مندی مردم حرف اول را می‌زند، عنوان کرد: این سرمایه اجتماعی نباید خسارت ببیند یا افت پیدا کند در این راستا جهاد تبیین هم خیلی مهم است، خیلی وقت‌ها امنیت هست اما احساس امنیت نیست، دشمنان می‌خواهند بین آنچه که هست و آنچه که احساس می‌شود اختلاف ایجاد کنند تا مردم واقعیت‌های جمهوری اسلامی را احساس نکنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه ضرب المثل امنیت، تولید علم، پیشرفت و شعار ما می‌توانیم است، تاکید کرد: اما احساسش را کمتر می‌بینیم که این‌ها انسان را به ناسپاسی می‌کشاند، از این رو وظیفه ما در برابر شهدا سخت و سنگین است و این رضایتمندی باید افزایش پیدا کند.
این مسئول ادامه داد: امروز شاهد برخورداری روستاهای مازندران از گاز، آسفالت، برق، تلفن و ... در حالی که در دهه ۷۰ و قبل از آن حتی در شهرها چنین امکاناتی وجود نداشت، الان پیشرفت تکنولوژی را داریم.
وی یادآور شد: قسمت جنوبی مازندران همه کوهستانی و جنگلی است و ۸۰درصد مشکلات مشابه به هم دارند، در بحث آسفالت الان نیاز به یک جهاد سازندگی دیگری داریم که کار آن جهاد سازندگی اوایل انقلاب را بعد از ۴۰سال تقویت و ترمیم کند، امروز هزاران گروه‌های جهادی داریم که همان روحیه جهاد سازندگی را دارند، این روحیه همان چیزی است که در گفتمان اصلی وجود دارد.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه جاده‌های تمام مناطق کوهستانی ما و بلکه تمام استان ما نیاز به یک روکش سراسری دارد، عنوان کرد: مشکلاتی را منابع طبیعی و آب منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند، باید از مشکلات عمدی و بی‌عقلی‌های عمدی گلایه کنیم، برخی از افراد سودجوی، قاچاقچی متجاوز به اراضی عمومی که در حال قتل عام کردن منابع طبیعی هستند در این تجاوزات سهیم هستند، قوه قضائیه و دستگا‌ه‌های مربوطه نظارتی باید برخورد جدی داشته باشند.
امام جمعه ساری در پایان گفت: مردم باید در برابر بی عفتی، سگ‌گردانی و رفتارهای غرب‌گرایانه حافظ سرمایه‌های طبیعی و اخلاقی و دینی خود باشند، خروجی و بازده یادواره‌های شهدا باید این باشد.
در ابتدای این دیدار بخشدار دودانگه مهندس رستمی انتظارات مردم دودانگه از مسئولین استانی پیرامون نیازمندیهای منطقه مطالبی را مطرح نمودند /
در ادامه حاج رستم دهقان در سخنانی از اقدامات ستاد یادواره برای برگزاری یادواره  تشریح نمودند. ایشان اظهار داشت /امسال یادواره همراه با غبارروبی مزار شهدا /حضور خانواده شهید احمدی در مراسم ونصب سنگ قبر شهید در حضور خانواده /همایش انس با خانواده معظم شهدا ،رزمواره و اجرای سرود ۱۵۵ نفره بیاد شهدای دودانگه رااز برنامه های یادواره عنوان نمودند
در پایان جلسه احکام عضویت اعضای هیئت امنای یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس فریم توسط آیت الله لائینی /دکتر کهنسال مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثار گران /سرهنگ پاسدار سلامی مدیر کل بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس به آنان اهداء گردید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار