امام جمعه کاشان:

صرفه جویی در مصرف آب شکرگذاری عملی به نعمت خداوند است

کد خبر: ۱۱۸۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 21 August 2024

به گزارش «تابناک اصفهان»، نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در دیدار با مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب کاشان، با بیان اینکه ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب تاکید کرد گفت: صرفه جویی در مصرف آب یک بخش از اقتصاد مقاومتی در این خصوص نیز انجام خواهد شد. 

حجت السلام والمسلمین حسینی با اشاره به برخی استفاده‌های نادرست از آب شرب بهداشتی افزود: فرهنگ سازی در نحوه مصرف درست آب وظیفه همگانی است.
وی گفت: کاهش بارش‌ها و مصرف زیاد ذخایر آب را دچار مخاطره و لازم است با صرفه جویی از این منابع خدادادی حفاظت کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه درشرایط کنونی در بخش کشاورزی شاهد هدر رفت بی رویه آب هستیم افزود: با راه اندازی آبیاری مدرن و قطره‌ای در بیشتر مناطق استان و حمایت همه جانبه دولت از کشاورزان در این عرصه می‌توان شاهد برطرف شدن این معضل بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کاشان نیز در این نشست مشکل آب را چالش بزرگ بیان کرد و گفت: کمبود آب و مسایل مرتبط با این موضوع در حال حاضر گریبانگیر بیشتر مردم شده است که با رعایت الگوی مصرف در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت می‌توان از این چالش عبور کرد.

مهندس اسماعیلی، اصلاح مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و افزود: با فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها و نهاد‌های متولی می‌توان مصرف آب را مدیریت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار