جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان:

احیای اربعین یکی از برکت‌های نظام جمهوری اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان گفت: یکی از برکت‌های نظام جمهوری اسلامی احیای خیلی از سنت‌های دینی است که یکی از این حوادث ویژه احیای اربعین است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵ 20 August 2024

سرهنگ علی فتحیان در گفتگو با خبرنگار «تابناک اصفهان» با بیان اینکه یکی از برکت‌های نظام جمهوری اسلامی احیای خیلی از سنت‌های دینی است که یکی از این حوادث ویژه احیای اربعین است.

وی گفت: جابر اولین کسی بود که در ایام اربعین به زیارت اباعبدالله الحسین رفت ودر فرات غسل زیارت کرد مردم عراق نیز هر ساله با الگو گرفتن ازاین سنت ارزنده راهپیمایی اربعین را زنده نگه داشتند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان تصریح کرد: بعد از حمله امریکا به عراق و تشکیل دولت اسلامی با پیشنهاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درراستای مبحث پیوند با جبهه مقاومت، مردم ایران نیز با مردم عراق هم قدم شدند که موجب اتفاقات خوبی در منطقه شد.

 فتحیان با بیان اینکه نهصت پیاده روی اربعین محملی برای گفتگو وشناخت شیعه وجریان حضرت ابا عبدالله به کل دنیا شده است خاطر نشان کرد: سال به سال آمار شرکت کنندگان از کشور‌های غربی و اروپایی رو به افزایش است وغالبا روشن فکر‌ها و تحصیل کرده ها‌ی کشور‌های مختلف دنیا با حضور خود برای احیای بیشترواقعه کربلا مبلغ می‌شوند.

وی افزود: غالبا افرادی که دراین مسیر قرار گرفته اند تاثیرات مثبت این حرکت در زندگی خود همچنین در بعد معنویت احساس کرده اند که باعث شده بیشتر مشتاق و شیفته تدام این راهپیمایی این نهضت عظیم باشند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان تصریح کرد:عشق دلدادگی ایثاری که در این مسیر وجود دارد باعث میشود که حتی آدم‌های بزرگی که در این راه شرکت میکنند افتخار میکنند که خادم هستند.

فتحیان گفت: در این مسیر تابلوی بزرگ زیبایی از جلوه‌های رفتار‌های متعالی انسان را در اربعین مشاهده می‌کنید که اثرات زیادی در ترویج فرهنگ شیعه و هم افزایی با سایر کشور ها‌ی شیعه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه هر کس هر چه در طبق اخلاص دارد می‌گذارد عمده خدماتی که در این مسیر پیاده روی صورت می‌پذیرد توسط مردم است افزود: ما خدماتی شامل اسکان موقت، پذیرایی‌های بین راهی، وعده‌های غذایی، نشست‌های فرهنگی ومعرفتی، خدمات بهداشتی و درمانی که توسط گروه‌های مختلف مردمی در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان در امر خدمت رسانی در نهضت پیاده روی اربعین یکی از استان‌های پیشتاز است گفت: تعداد ۱۷۴ موکب داریم که عمده این مواکب در شهر‌های کربلا، نجف و مسیر نجف تا کربلا در امر خدمت رسانی فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار