تیزبینی وآینده نگری رهبری نظام همیشه در بزنگاه‌های حساس راهگشاه بوده است

جهانشاه سپهوند فعال سیاسی اظهار کرد: تیزبینی واینده نگری رهبری نظام همیشه در بزنگاه‌های حساس راهگشاه بوده، درایت و راهنمایی ایشان یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی بود که توانست مانع ایجاد التهاب در جامعه شود و خلا نبود دولت رادرکوتاهترزمان پرکند. 
کد خبر: ۱۱۸۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱ 20 August 2024

جهانشاه سپهوند در گفتگو با خبرنگار «تابناک اصفهان» گفت: تیزبینی واینده نگری رهبری نظام همیشه در بزنگاه‌های حساس راهگشاه بوده، درایت و راهنمایی ایشان یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی بود که توانست مانع ایجاد التهاب در جامعه شود و خلا نبود دولت رادرکوتاهترزمان پرکند. 

وی افزود: کشورآبستن حوادث داخلی و خارجی بسیاری بود چه دلواپسان و فرصت طلبان داخلی و چه آنانی که در خارج در کمین نشسته بودند تا از خلا ریاست جمهوری بهره برداری کنند و یا از محل شتاب و عجله حاکمیت برای انتخابات طرفی بر بندند، اما با راهنمایی‌های به موقع رهبری تیرشان به سنگ خورد و شخص ایشان با تاکیدات خود زمینه ساز حضور سلایق مختلف سیاسی در عرصه انتخابات شدند.

سپهوند گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بودکه مختص گروه یاجریان خاصی نبود، برمبنای ظلم ستیزی و اسلام گرائی شکل گرفت، لذا همواره مردم منشا قدرت بوده وهستند.

وی خاطر نشان کرد: درگذشت شهید رئیسی موجب یاس وناامیدی درافکار عمومی شد و از طرفی خلا نبود رییس جمهور می‌توانست مشکلاتی را بوجود اورد، اما علی رغم این مشکلات، حاکمیت تواتست مسئله را به نحوی مطلوب مدیریت کند و از این حیث نمره قبولی گرفت. 

سپهوند تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، شرایط خاص منطقه، تحرکات رژیم صهیونیستی، انتخابات امریکا، جنگ روسیه و اکراین و... فاکتور‌هایی بودن که بدون شک بر اتخاذ سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای نظام تاثیر داشت و همین امر می‌طلبید که هرچه سریعتر تکلیف سمت عالی‌ترین مقام اجرایی زودتر مشخص شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه خوشبختانه به خوبی از این مرحله گذر کردیم گفت: از طرفی المان‌های خاص داخلی هم بر اهمیت اجرای هرچه سریعتر انتخابات می‌افزود، تورم افسارگسیخته، قانون‌های تصویب شده‌ی مجلس در برخی موارد و. از جمله این المان‌ها بودند.

وی با بیان اینکه دکتر پزشکیان درشعارانتخاباتی بدنبال تشکیل دولت وفاق ملی به توصیه رهبری بودو با معرفی کابینه در عمل نشان داد که قصددارند مبنای کارخودراجذب حداکثری قراردهند. 

سپهوند اظهار داشت: حضوردکتر پزشکیان در عرصه انتخابات بخش بزرگی از مردمی که با انتخابات قهر کرده بودند را به عرصه برگرداند، اما حفظ حضور این مردم مهم‌تر است و این فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که در عمل هم وفاق ملی رخ دهد. 

وی افزود: بنابراین پوشاندن لباس عمل به شعار وفاق ملی امری اجتناب ناپذیر است. اما در خصوص موفقیت دولت وفاق با وجود این نفرات نمیتوان بطور قاطع نظر داد چرا که هنوز نوع نگرش حاکم برکابینه مشخص نیست صرفا اسامی و گذشته ان‌ها نمیتواند مبین شعار وفاق باشد، بلکه مهم همگرایی تفکر آنهاست، اینکه در عمل چقدر رییس جمهور موفق می‌شود این اندیشه‌ها در قالب برنامه‌های خودرا بهم نزدیک کند.

سپهوند خاطر نشان کرد: نکته مهم دیکر این است که ایا وزرا هم در عمل و در انتخاب پست‌های تحت فرمان خود این شعار را در نظر میگیرند یا نه، بعیداست میدان جهت حضورمتخصصین وصاحبان اندیشه باز شود.

وی تصریح کرد: از کلیه نمایندگان انتظار می‌رود با در نظر گرفتن نظریات کارشناسی افراد متخصص مورد تایید خود در مورد تایید یا عدم تایید نمایندگان و وزرا نظر بدهند بر اساس نگرش‌های سیاسی بر علیه بعضی وزرا در رسانه‌ها جنگ رسانه‌ای راه افتاده است که عمدتا دروغ و افترا می‌باشند امیدوارم نمایندگان به این موارد استناد نکنند.
این فعال سیاسی گفت: هر وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفت باید از فردای آن روز وابستگی جناحی خود را به فراموشی بسپارد و دل به جریان بوجود امده یعنی همان وفاق ملی بدهد، انتظار میرود. در چینش اتاق فکر‌های وزارت، معاونین و... همه سلایق را در یک چارچوب خاص در نظر بگیرد و خود را وام دار اول مردم و سپس دولت وفاق بداند نه سایر جریانات.

امیدوارم چه نمایندگان چه وزرا چه سایر جریانات بگو مگو‌های ایام انتخابات را که امری طبیعی است را بفراموشی بسپارند و برای سربلندی این کشور یاریگر دولت باشند یا حداقل چوب لای چرخ دولت نگذارند، زیرا مردم انتظاردارندکه دولت ازفرصت پیش اومده حداکثراستفاده درراستای خدمات رسانی به مردم به عمل آورد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم جریان‌های مخالف بدانند که موفقیت دولت پزشکیان در کوتاه مدت شاید به نام پزشکیان باشد، اما در بلند مدت و در واقع موفقیت نظام است و شکست دولت ایشان شکست سیاست‌های نظام است، بنابراین انتظار میرود اگر کسی واقعا دلسوز نظام است و ادعای سرباز ولایت بودن را دارد دغدغه موفقیت دولت پزشکیان را داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار