حواشی ناتمام شورای شهر دهلران؛

نهادهای نظارتی و امنیتی ؛شهر و شهرداری دهلران را با انحلال شورای شهر نجات‌ دهند

شورای شهری که بر خواسته از رای مردم بود امروز با ناکارآمدی ، تصمیمات و ناتوانی خود کار را به جايي رسانده ؛که همه شهروندان شهر دهلران به خاطر حاشیه ها و عدم‌ تحقق وعده ها خواستار انحلال هستند.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ 24 July 2024

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: از زمان استقرار شورای ششم شهر دهلران  این شهر روی خوشی به خود ندیده است .

شورای شهری که بر خواسته از رای مردم بود امروز با ناکارآمدی ، تصمیمات و ناتوانی خود کار را به جايي رسانده ؛که همه شهروندان شهر دهلران به خاطر حاشیه ها و عدم‌ تحقق وعده ها خواستار انحلال هستند. 

متاسفانه اقدام نابجا و مصوبات بدون کارشناسی شورای شهر نه تنها توسعه ای در چهره شهر دهلران به وجود نیاورده است  بلکه شاهد از بین رفتن توسعه و عمران شهر هستیم به طوری که امروز پارک‌ های شهر تخريب،  خیابان ها پر از چاله و چوله،  آب رفت سرانه فضای سبز به خاطر صدور مجوز های بی ضابطه،  چند دستگی در شهرداری،  اخلال در خدمات رسانی به شهروندان و... از جمله موارد مشهودی است اعضای شورای تأمین،  مسئولان اجرایی،  و نهادهای نظارتی و امنیتی در جریان هستند! 

هرچند در چند ماه اخیر سرپرست فعلی تلاش کرده شهر ویران شده دست شورا ی ناکار آمد را سامان بدهد اما دخالت های پی در پی و فشار برخی اعضای شورای شهر به سرپرست فعلی کار را به جایی رساند که سرپرست چندین بار اقدام به استعفا کند اما گویا حکایت دخالت برخی از اعضا شورا در امور شهرداری همچنان باقی است و آنگونه که پیدا است این فشار ها و دخالت ها برای استعفای سرپرست فعلی است تا این افراد گزینه خود را در آستانه اربعین که اعتبارات در حال تخصیص هستند بگمارند حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

هفته گذشته بود که شورای شهربه خاطر مشکلات و حواشي های پی در پی  زنگ خطر انحلال خود را شنیده بود با تصمیم غیر منتظره اقدام به معرفي شهردارمستععفی  مهران کردند تا توانسته باشند زمان بخرند و سایه انحلال را از سر خود دور کنند.

اما آیا گزینه شورای شهر دهلران برای شهرداری دهلران با مشکلات و وعده های بر جای مانده خود در مهران موفق به تصاحب صندلی شهرداری دهلران خواهد شد یا نه  موضوعی است که خود شورا شهر دهلران هم اطلاع پیداه کرده است که ... 

 آنچه که باید مسئولان اجرایی،  نظارتی و امنيتی به آن توجه کنند این است شورا با وقت کشی و فرار از انحلال در حال زمان خریدن تا استقرار دولت جدید هستند تا با این استدلال که به خاطر همراهی برخی از اعضای شورای شهر با دولت پزشکیان  مسئولان دولت فعلی همراهی لازم را با  شورا شهرنداشته اند و تمام گزینه های آنها را رد کردند .

حال از آنجایی که  اعضای شورای تأمین شهرستان، نهادهای نظارتی و امنیتی در جریان مفتوح شدن برخی پرونده‌ها در شهرداری دهلران هستند ودر صورت تداوم ایجاد این پرونده‌ها قطعا بحران عظیم مالی و... دامن شهر و شهرداری دهلران را خواهد گرفت که به سادگی قابل جمع کردن نخواهد بود.

با توجه به تشریح مشکلات طرح شده شورای شهر و برخی نکته ها ی مطرح شده  در یادداشت های قبلی و چه در یادداشت فعلی نهادهای نظارتی و امنیتی ، سازمان بازرسی و دستگاه قضایی شهر و شهرداری دهلران  با انحلال شورا ی شهر،شهر را  نجات بدهند و اگر امروز اقدامي در این راستا صورت نگیرد فردا باید پاسخگوی افکار عمومی باشند .

و امید است معاون عمرانی استاندار ایلام به موضوع تخلفات و عدم تحقق وعده‌های شورا طبق قانون ورود کند و زمینه انحلال شورای شهر دهلران  را فراهم کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار