مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام؛

تامین آب شرب روستایی برای ۱۴ هزار روستا در کل کشور

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت : برنامه تامین آب شرب روستایی برای ۱۴ هزار روستا در کل کشور با مشارکت سپاه و آبفای کشور در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ 18 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ملک زاده بیان داشت : هم اکنون این طرح با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی، در بیش از ۱۰۰ روستا در حال انجام است که ادامه کار با وجود نیروی انسانی متخصص و تامین و دپوی تجهیزات و ملزومات، نیازمند تزریق اعتبارات مناسب است.

وی  با بیان اینکه در فاز اول طرح جهاد آبرسانی در استان ۱۲۸ روستا هدف اجرای طرح با اعتبار با پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال قرار گرفت، افزود: در فاز دوم هم تامین آب شرب حدود ۲۱۱ روستا با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال با مشارکت سپاه و دستگاه های مربوطه از جمله شرکت آبفا در مرحله انعقاد قرارداد و اجرایی شدن است.

سرهنگ ملک زاده ادامه داد : همچنین ترمیم یا ایجاد خطوط انشعاب و انتقال آب نیز در دستور کار برنامه های این سازمان قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام  به طرح مشارکتی از "آبخیز تا جالیز" اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه ای بین سپاه و دستگاه های دولتی از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، امور آب و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام منعقد شده که در این طرح با شناسایی اولویت ها، موانع و زیرساخت ها، اقداماتی چون آبخیزداری، آبخوان داری، گابیون بندی، احیا یا لایروبی قنوات و چشمه ها انجام می گیرد.

وی یادآور شد : مشارکت در احداث یا مرمت خانه های عالم، پل، ابنیه، خانه های بهداشت، کتابخانه، مجموعه های ورزشی در قالب قرارگاه محرومیت زدایی برای مناطق روستایی استان با مشارکت ادارات مربوطه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد : یکی دیگر از برنامه های بسیج سازندگی اجرای طرح محله های کرامت در مناطق حاشیه نشین و محروم استان ایلام است که در شهر ایلام ۱۰ محله حاشیه نشین و در کل استان ۹۰ محله حاشیه نشین و محروم شناسایی شده است.

وی گفت : پنج محله به صورت پایلوت در کل استان با مشارکت معاونت اجتماعی سپاه برای اجرای برنامه های مختلفی چون فرهنگی، هنری، اقتصادی، دینی، ورزشی و کارآفرینی انتخاب شده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار