امام جمعه ایلام؛

درصدی از بودجه اربعین برای زیارت بامعرفت و فعالیت‌های فرهنگی تخصیص داده شود

امام جمعه ایلام گفت : امیدوارم که هم در ستاد مرکزی اربعین هم در استان، درصدی از بودجه اربعین برای زیارت بامعرفت و فعالیت‌های فرهنگی تخصیص داده شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳ 19 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام  اله نور کریمی تبار  بیان داشت : لازم است که معرفت زوار نسبت به فلسفه تاسوعا، عاشورا، اربعین و نهضت حسینی افزایش یابد تا زیارت بامعرفت انجام شود، و معرفت‌افزایی رکن اصلی کنگره اربعین است و مطالبه متولیان فرهنگی استان این است که ستاد اربعین برای فعالیت‌های فرهنگی اربعین بودجه‌ای تخصیص دهد.

وی افزود :  با توجه به تعدد مذاهب، ادیان و اقوام کشور، یکی از ضرورت های جامعه، حفظ وحدت جامعه است، از رئیس‌جمهور منتخب استدعا داریم اصحاب خاصی که انتخاب می‌کند، کسانی باشند که بتوانند حافظ وحدت ملی و وحدت مذهبی ایران اسلامی باشند و عامل چند قطبی و تشتت در کشور نشوند.

امام جمعه ایلام ادامه داد : در آستانه اربعین از همه مسئولانی که در ستاد اربعین تلاش کرده‌اند و از مردم خوب‌ استان که در قالب موکب‌ها برای زائرین خادمی کردند، قدردانی می شود.

وی یادآور شد : وزیر امور خارجه آمریکا با کمال گستاخی پیش‌شرط‌هایی برای مذاکره جمهوری اسلامی بیان کرد که بیانگر خوی استکباری آنها است و زیاده‌طلبی، فزون‌طلبی و توهین به ملت ایران محسوب می‌شود و با این ادبیات مردم ایران را مورد خطاب قرار داد.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد : اگر قرار باشد پیش‌شرطی برای مذاکره مطرح شود، این جمهوری اسلامی است که پیش شرط دارد، ما برجام را پذیرفتیم و اجرا کردیم اما دشمن هیچکدام از بندهایی مربوط به خود را اجرا نکرد، وقتی‌ که ایران همه بندهای مربوط به خود را اجرا کرد، رئیس‌جمهور آمریکا گستاخانه در جلوی دوربین‌ها قرارداد را پاره کرد و عدم پای‌بندی خود را به برجام اعلام کردند.

امام جمعه ایلام  تصریح کرد :  دشمن بداند که عاشورای سال ۶۱ هجری قمری با امروز متفاوت است، آن روز قدرت تبلیغاتی دشمن توانست یاران طرفدار حق را به اقلیت برساند اما امروز دشمن و شگردهای آن برای ما شناخته‌شده است و اگر خدای ناخواسته عاشورایی بخواهد در ایران تکرار شود این دشمنان ما هستند که به مسلخ خواهند رفت.

وی گفت : در صحنه کربلا، آب را بر امام و یارانش تحریم کردند، شهدای کربلا تشنبه لب به شهادت رسیدند اما تسلیم دشمن نشدند و امان نامه دشمن را نپذیرفتند.

.وی افزود : در کربلا زمانی تحریم برداشته شد که امام حسین(ع) و یارانش تشنه لب به شهادت رسیدند، حرمت ها شکسته شد، سرها بر نیزه رفت و خیمه ها را سوزاندند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به اسارت گرفتند./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار