شاهکاری جدید از روشندل ایلامی

"مریم شفیعی" روشندل اهل شهرستان ایوان استان ایلام که حافظ کل قرآن کریم بوده و با شیوه‌های مختلفی از حفظ قرآن تعجب همگان را بر انگیخته در رویکرد جدید حفظ نهج‌البلاغه را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱ 24 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  وی از نیمه دوم اسفندماه سال ۱۳۹۹حفظ نهج‌البلاغه را شروع که تاکنون موفق به حفظ خطبه‌های نهج‌البلاغه به تعداد ۲۴۱خطبه، ۷۹نامه و ۵۰حکمت از مجموع ۴۸۰ حکمت این کتاب شریف شده است.

وی علاوه بر حفظ نهج‌البلاغه همزمان ضبط نسخه صوتی آن‌ را برای استفاده سایر روشندلان آغاز و قصد دارد این مجموعه را به کتابخانه مرکزی ایلام اهدا کند تا سایر روشندلان از آن استفاده کنند.

به گفته این روشندل ایلامی، پیش‌بینی می‌شود تا اوایل نیمه دوم سال جاری با حفظ بقیه حکمت‌های کتاب شریف نهج البلاغه، حفظ کل این کتاب را به پایان برساند.

"مریم شفیعی" متولد سال ۱۳۶۹، از افراد دارای معلولیت بینایی جامعه هدف بهزیستی و ساکن شهرستان ایوان و فعال قرآنی در سطح بین المللی است.

وی از دوران کودکی به قرآن علاقه داشت و با کمک مادرش توانست کل قرآن کریم را از طریق گوش دادن به نوارهای صوتی در مدت یکسال حفظ کند.

این روشندل ایلامی نابینای کامل و دارای تحصیلات کارشناسی علوم قرآنی از دانشگاه پیام نور واحد ایوان است که تاکنون ۶۰مقام ملی و استانی و سه مقام بین المللی در حوزه حفظ قرآن کریم کسب کرده است.

کسب مقام نخست مسابقات بین المللی قرآن بانوان به میزبانی ایران، کسب مقام دوم مسابقات بین المللی قرآن ویژه روشندلان جهان اسلام به میزبانی ایران و کسب مقام سوم مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در کشور اردن، مقام نخست مسابقات ملی قرآن ویژه دانشجویان در اصفهان، مقام دوم مسابقات سراسری اوقاف در ارومیه، مقام نخست مسابقات سراسری قرآن اوقاف در اراک و... از جمله موفقیت‌های بین المللی و ملی این روشندل است.

این روشندل ایلامی در حال حاضر به عنوان مربی قرآن فعالیت دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار