مسجد و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رونق مساجد زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بصیرت در بین اقشار مختلف می شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ 23 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام الله نور کریمی تبار" شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح مسجد جامع دره شهر با تاکید بر اینکه خداوند برای کسانی که مسجد را بسازند و آباد کنند شرایطی گذاشته است، ابراز کرد: این شرایط از جمله ایمان به خدا و قیامت، اقامه نماز، پرداخت زکات و نترسیدن از غیرخدا است؛ چنین انسانی سبک زندگی متفاوتی دارد، زمینه نماز خواندن دیگران را فراهم می کند و به نیازمندان جامعه هم توجه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای رونق بخشیدن به مساجد، یادآور شد: امام راحل فرمود که مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نکنید، یک رزمنده اگر در سنگر بماند از تیر و ترکش دشمن در امان است اما وقتی از سنگر بیرون بیاید در تیررس گلوله دشمن قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد:: خالی شدن مسجد نقش مهمی در افزایش آسیب های اجتماعی، کاهش جوانی جمعیت و تاخیر در ازدواج و مشکلات مختلف اجتماعی دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره افتتاح این بنای دینی در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بصیرت و بینش سیاسی مردم با حضور در نماز جمعه افزایش می یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار