فرمانده کل انتظامی کشور ؛

امسال تردد زوار از طریق مرز دریایی هم فراهم شده است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت : امسال با موافقت کشور عراق، رایزنی‌های وزارت کشور و ستاد اربعین، به منظور تسهیل در تردد سفر اربعین، زائران می‌توانند از همه مرزهای کشور از جمله مرزهای زمینی، دریایی و هوایی برای این سفر معنوی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 24 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سردار رادان اظهار داشت : امید است بخشی از مردم بتوانند از طریق مرز دریایی سفر زیارتی اربعین خود را انجام دهند که البته تمهیدات لازم نیز در این زمینه فراهم شده است.

وی افزود : مردم و متقاضیان سفر اربعین می‌توانند از ۲ مسیر گذرنامه زیارتی و عادی اقدام به دریافت گذرنامه کنند.

وی ادامه داد :  متقاضیان سفر اربعین می‌توانند برای دریافت گذرنامه عادی به مراکز پلیس به علاوه ۱۰ و گذرنامه مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند، و  توصیه ما مردم شریف کشور و متقضایان سفر اربعین این است که اقدام برای صدور گذرنامه را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

سردار رادان یاد آور شد : مجموعه انتظامی کشور از جمله مرزبانان و همکاران انتظامی در ایام اربعین حسینی به منظور اجرای مأموریت محوله و حفظ امنیت زوار از مقصد زوار تا مرز و مسیرهای تردد زائران در آماده باش کامل هستند و در این مدت دیپلماسی مرزی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

 فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: اگر فردی با گذرنامه غیر به مرزهای خروجی کشور با عراق برای سفر اربعین مراجعه کند، مرتکب عمل مجرمانه شده و مطابق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

سردار رادان  با اشاره به اینکه گذرنامه‌های زیارتی پنج سال اعتبار دارند و زمان اعتبار این گذرنامه از زمان صدور محاسبه می‌شود، افزود: ظرفیت صدور گذرنامه در کشور روزانه ۵۰ هزار جلد است، طبیعی است که اگر مردم اقدام به صدور گذرنامه را به روزهای نزدیک به اربعین موکول کنند، زمان بیشتری برای صدور و تحویل گذرنامه به مردم نیاز است و بر این اساس لازم است که مردم از همین امروز برای صدور گذرنامه اقدام کنند.

وی گفت :  در مرزهای هفتگانه برای تردد زوار اربعین، هیچ گونه خدماتی در زمینه صدور گذرنامه ارائه نمی شود و مردم باید در شهرهای خود محل سکونت خود برای ثبت نام و دریافت گذرنامه اقدام کنند.

سردار رادان مطرح کرد : برای مأموریت‌های محوله در طول مسیر و در مرزهای هفت گانه کشور نزدیک به۳۰ هزار نیرو پیش بینی شده است که با آغاز ترددهای زوار این میزان به ۴۰ هزار نفر از افزایش خواهد یافت./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار