ایمن سازی بیش از 80 درصد راه‌های شریانی اصفهان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ایمن سازی و ارتقای ایمنی بیش از ۸۰ درصد جاده و راه‌های شریانی این استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷ 09 November 2021

فرزاد دادخواه افزود: عملیات ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی راه‌های شریانی باقیمانده نیز که بخش عمده آن‌ها در محورهای شرق استان و نائین به سمت خور و بیابانک قرار دارد، هم‌اکنون در حال انجام است.

به گفته وی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها  به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی راه‌ها در حوزه راهداری استان، به‌صورت صد در صد امانی در حال اجراست تا در صورت واژگونی خودروها و خروج آن‌ها از محور به دلیل خواب‌آلودگی، آسیب و خسارت مالی و جانی کمتری به هم‌وطنان وارد شود.  

وی ادامه داد: انتقال و اعزام ماشین‌آلات راه‌سازی با توجه به پراکندگی در سطح استان و دورترین شهرستان‌های شرق (خور و بیابانک)  به‌تناسب شرایط فصل  انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر با نزدیک شدن به فصل سرما، انتقال ماشین‌آلات برای اقدامات و کارهای امانی و اصلاح شیب شیروانی در شرق و شمال استان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه عملیات خط‌کشی راه‌ها، نصب گارد ریل، تعمیر گارد ریل‌های آسیب‌دیده، نصب تابلو علائم و آشکارسازی و ایمن‌سازی مقاطع اولویت‌دار در حال اجراست اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای ایمن‌سازی مقاطعی از راه‌ها که نیاز به قرارداد یا کار خاصی توسط ماشین‌آلات دارد، در حال انجام است.

دادخواه خاطرنشان کرد: عملیات رفع نقاط پر تصادف در محورهای غیر شریانی استان اصفهان، توسط گروه امانی و به‌صورت شهرستان به شهرستان در حال اتمام است و به‌زودی هیچ نقطه پر تصادفی که در حد توان ماشین‌آلات و کار در استان، وجود نخواهد داشت.  

وی با اشاره به وجود محدودیت‌ها ازنظر تخصیص اعتبارات، بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای مواردی از راه‌ها هم که نیاز به اعتبار خاص و ویژه دارد در حال انجام است و به‌طورقطع رفع نقاط پر تصادف در این نقاط هم به‌عنوان اولویت نخست در دستور کار اداره کل راهداری قرار دارد و همه این موارد به‌زودی مرتفع خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: برای ایمن‌سازی راه‌ها کار بزرگی با حجم زیاد در طول راه‌های شریانی استان انجام‌شده و باقیمانده موارد درراه‌های شریانی هم‌اکنون در حال انجام است تا در اوایل سال آینده بتوانیم ایمن‌سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و محورهای شریانی را به اتمام برسانیم و وارد راه‌های فرعی و روستایی شویم.  

وی بابیان اینکه رفع نقاط پر تصادف به‌عنوان مهم‌ترین مشکل در اولویت نخست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان قرار دارد تأکید کرد: ۱۰۹ نقطه پر تصادف در استان شناسایی‌شده است که ۶۷ نقطه از این نقاط بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده در رده نقاط مصوب کشوری قرار گرفت.

دادخواه افزود: نقاط پر تصادف با همکاری و همراهی پلیس‌راه استان شناسایی شد و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و با تلاش کارکنان راهداری، مجموع عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی، ترانشِه برداری و کلیه فعالیت‌هایی که برای اجرای آن نیاز به استفاده از بلدوزر، بیل مکانیکی و سایر ماشین‌آلات راهداری بود، در این نقاط انجام شد.

وی یادآور شد: کلیه عملیات قابل‌اجرا با ماشین‌آلات راهداری در این نقاط پر تصادف به اتمام رسیده و مشکل بیش از ۵۰ درصد این نقاط رفع شده است.

دادخواه با اشاره به میزان تردد روزانه درراه‌های استان اصفهان بیان کرد: به‌طور تقریبی روزانه یک‌میلیون تردد درراه‌های استان ثبت می‌شود که باید اقدامات ایمنی مناسبی در این راه‌ها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار