رگبار و روان‌آب در راه استان سمنان است

مدیر کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در این استان گفت: احتمال رگبار و صاعقه و وقوع روان‌آب و سیلاب‌های نقطه‌ای برای استان سمنان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ 17 September 2024

رگبار و روان‌آب در راه استان سمنان است

ایرج مصطفوی در گفتوگو با خبرنگار تابناک در استان سمنان، با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه بیست و نهم شهریور ادامه دارد؛ اظهار داشت: برای ارتفاعات، نواحی شمالی و شمال شرقی استان سمنان احتمال بارشهای پراکنده رگباری وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل رگباری بودن این بارشها و شرایط فصلی، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روانآب و سیلابهای نقطهای وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با تأکید بر اینکه احتمال  اختلال در تردد محورها به ویژه نواحی شمالی و گردنهها وجود دارد تصریح کرد: همچنین فعالیت این سامانه، مهآلودگی و کاهش دید برای محورهای شمالی و کوهستانی را به دنبال دارد.
مصطفوی درباره احتمال خسارات ناشی از باد شدید نیز هشدار داد و گفت: باید تمهیدات پیشگیرانه لازم برای کاهش خسارات ناشی از باد اندیشیده شود.
وی از عابران پیاده خواست تا از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند و  همچنین از پارک خودرو در کنار سازههای ناپایدار ، ساختمانهای نیمهکاره و درختان فرسوده به دلیل باد شدید پرهیز کنند.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین از کشاورزان خواست تا تمهیدات پیشگیرانه لازم در بخش کشاورزی را بیندیشند و با هدف کاهش خسارات ناشی از باد حتما کنترل پوشش گلخانههای خود را مد نظر قرار دهند.
مصطفوی همچنین بر ضرورت عدم توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانهها،  و کنترل و لایروبی شبکه آبراههای استان و جویها، کانالها و آبراههها و دهانه پلها تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار