۳ نیاز جدی توسعه نشر آثار دفاع مقدس در سمنان چیست؟

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به سه نیاز جدی توسعه نشر آثار دفاع مقدس در این استان گفت: برای افزایش نشر آثار نیاز به نیروی انسانی، امکانات و بودجه داریم
کد خبر: ۱۱۸۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ 16 September 2024
3 نیاز جدی توسعه نشر آثار دفاع مقدس در سمنان چیست؟
به گزارش خبرنگار تابناک از سمنان، سردار عباس مطهری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: «مساجد، حسینیه، محله‌ها و تمامی حوزه‌های مذهبی نقش مهمی در جنگ تحمیلی داشتند.»  
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دفاع مقدس از یکشنبه، یکم تا ششم مهرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره به دو صورت نمایشگاه و نمایش میدانی با موضوع نقش زنان در پشتیبانی جنگ برقرار است.  
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از اجرای دو هزار و ۵۰۰ برنامه در این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: زنگ مهر و مقاومت در مدارس و دانشگاه‌ها، حضور راویان شهدای گمنام و پیشکسوت، گلباران کردن مزار شهدا، تقدیر از پیشکسوتان مساجد و پیاده روی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های ما است.  
 
مطهری ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، ادامه داد: امروزه ضعف بسیار مهم در حوزه حفظ آثار داریم و در این عصر مکتب دفاع مقدس در زندگی ما جاری نیست.  
 
وی از برنامه بیانات مقام معظم رهبری با عنوان مراسم تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، در روز چهارم مهرماه در حسینیه امام خمینی (ره) تهران خبر داد و افزود: این مراسم از شبکه‌های مختلف و در مراکز هشت شهرستان برگزار می‌شود.  
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تأکید بر اینکه برای افزایش نشر آثار نیاز به نیروی انسانی، امکانات و بودجه داریم، خاطرنشان کرد: نیاز است تا روی آگهی‌نما‌ها بیشتر کار شود و با هماهنگی سپاه استان سمنان باید جاذبه‌های هنری را جذب کنیم.  
 
مطهری با بیان اینکه باید ۳۳۰ کارنامه عملکرد دستگاه‌هاا در استان تدوین شود، گفت: دانشنامه کتاب دفاع مقدس با نگارش ۵۰۲ مدخل آغاز شده و ۶۰۰ عنوان از این کتاب باید تدوین شود.  
 
وی با اشاره بر اهمیت وجود روحیه ایثارگری و مشارکت فعال در تمام عرصه‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: استان سمنان از نظر تعداد شهدا و جانبازان جز سه استان برتر کشور به شمار می‌رود و ضروری است تا بر روی حیطه جمع آوری و نشر آثار آن بیشتر از قبل کار شود.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این مطلب که برگزاری ۶۳ یادواره شهدای گمنام را در برنامه خود داریم، تصریح کرد: تمامی برنامه‌های دفاع مقدس در سامانه «سادم» به نشانی defadoc.ir باید ثبت شود و ۷۹ دستگاه رابط استانی را معرفی می‌کند.  
 
مطهری به بحث سهمیه تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: دو شهید در شهرستان‌های شاهرود و میامی و یک شهید در دامغان و گرمسار تشییع شده و نیاز است قبل تدفین شهدا، حداقل ۷۰ درصد از یادمان‌های شهدا آماده شود.
 
وی با بیان اینکه استان سمنان در دفاع مقدس خوش درخشید، اظهار کرد: قلب جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و مرکز جنگ شناختی، رسانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار