مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

استان سمنان کمبود معلم ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های برخوردار بوده و این استان کمبود معلم ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ 15 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک از استان سمنان، سید جمال وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز مدارس برگزار شد؛ اظهار داشت: در استان سمنان همه کلاس‌های درس در ابتدای سال تحصیلی معلم دارند.
وی با بیان اینکه در استان سمنان در دورترین روستاها هم معلم داریم و حتی مدرسه دارای یک دانش‌آموز هم فعال است؛ گفت: در استان سمنان نسبت معلم به دانش‌آموز بر اساس استاندارد و نرم است و برای هر دانش‌آموز یک معلم وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی یکهزار و ۱۹۸ آموزشگاه، شامل پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس برای ورود دانش‌آموزان آماده‌سازی شده است.
وزیری خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در مدارس استان سمنان ثبت‌نام کردند.

دانش‌آموزان باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید دانش‌آموزان باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند؛ افزود: هدف آموزش و پرورش تربیت نسلی خودساخته است که خودش قهرمان تمامی ارزش‌های خودش است.

وزیری با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید به هویت ایرانی و اسلامی خود آگاه باشند؛ افزود: باید آموزش به سمت مهارت حرکت کند و دانش‌آموزان به جای دانشمند باید بینشمند شوند.

وی با تأکید بر اینکه معلم مهمترین عنصر نهاد تعلیم و تربیت است؛ افزود: به کمک معلم و نظام آموزشی سرآمد می‌توان به اهداف تعیین شده رسید و دانش‌آموزان موفق، خودساخته، بینشمند،  مهارت محور و دارای هویت ایرانی اسلامی تربیت کرد.

نرخ با سوادی استان سمنان به ۹۸/۶۱ رسید

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نرخ با سوادی در این استان از نرم کشوری بالاتر است ؛ گفت: در حال حاضر نرخ با سوادی استان سمنان به ۹۸/۶۱ رسیده است در حالی که نرم کشوری ۹۷/۳۰ است.

وزیری با بیان اینکه در حال حاضر با جاهلیت مدرن و بیسوادی مدرن روبه رو هستیم ؛ افزود: باید آموزش به سمت کیفی سازی حرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار