انهدام ۲۰ باند و کاهش ۱۴ درصدی سرقت در سمنان

رییس پلیس آگاهی سمنان با اشاره انهدام ۲۰ باند سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در این استان گفت: امسال یکهزار و ۵۶ سارق در استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ 11 September 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، سرهنگ محمود گیلانی در نشست خبری در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: کاهش ۱۴ درصدی سرقت از ابتدای فروردین تا پانزدهم شهریور ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این استان محقق شد.
 
وی ادامه داد: پلیش آگاهی استان سمنان موفق به کشف سه‌هزار و ۲۳۹ فقره سرقت امسال و سه هزار و ۳۸۴ فقره در سال گذشته گذشته شد که آمار نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی کشف سرقت است.
وی اضافه کرد: پلیس آگاهی استان سمنان در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش سرقت‌ها ۲ هزار و ۴۵۰ طرح عمومی و ۲۵ طرح تخصصی در زمینه پیشگیری از سرقت اجرا کرد و طبق آمار امسال دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشت.
 
رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت به عنف از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت و ۹ درصد افزایش کشف وقوع از موفقیت پلیس در سال جاری است.
 
به گفته وی، ۶ فقره قتل سال ۱۴۰۳ در استان سمنان رخ داد و پلیس آگاهی با انجام کار‌های تخصصی موفق به کشف ۱۱ فقره قتل شد که این تعداد کشف مربوط به پرونده‌های امسال، سال گذشته و یا دستگیری قاتلان و کشف پرونده قتل مربوط به استان‌های دیگر است.
 
سرهنگ گیلانی تصریح کرد: قتل در سمنان در مقایسه با سال‌های گذشته روند کاهشی دارد و در تعداد زیادی از پرونده‌ها قاتل کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد و بیشتر قتل‌ها به دلیل درگیری شخصی و اختلاف‌های خانوادگی رخ داد و گزارشی از قتل زنجیره‌ای در این استان نیست.
 
وی تاکید کرد: دوربین‌های شهری نقشی مهم در کشف و پیشگیری از سرقت دارد و افزایش کمی و کیفی دوربین‌های شهری با اهتمام در دست پیگیری است.
 
رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: کشف جرم در زمینه‌های مختلف از جمله قتل، آدم‌ربایی، سرقت، جعل و کلاهبرداری و تشخیص هویت از جمله وظایف پلیس آگاهی است و پلیس سرکشی از بانک‌ها، واحد‌های صنفی و پیگیری ساماندهی مراکز ضایعات فروشی را به منظور پیشگیری از سرقت در دستور کار دارد.
 
وی بیان اینکه مثلث سرقت متشکل از سارق، مال مسروقه و مالخر مثلث سرقت است، افزود: ساماند‌های واحد‌های ضایعات فروشی نقش مهم در ناقص شدن این مثلث دارد و تحقق آن با اهتمام در دست پیگیری است.
 
راهکار‌هایی برای پیشگیری از سرقت
 
سرهنگ گیلانی اظهار کرد: به طور معمول سارقان در کمین اموالی هستند که ایمنی پایینی دارد و یا اصول ایمنی به طور کلی رعایت نشده است، چه بسا بسیاری از سرقت‌ها به دلیل غفلت شهروندان محقق می‌شود.
 
رییس پلیس آگاهی استان سمنان با تاکید بر نصب دوربین در اماکن مختلف به عنوان راهکار موثر در پیشگیری از سرقت، تصریح کرد: به طور معمول سارقان به راحتی می‌توانند از بالکن طبقه اول وارد منزل شوند، به همین منظور باید در این طبقه از حفاظ مناسب و کافی به منظور پیشگیری از سرقت استفاده شود.
 
وی یادآور شد: رانندگان از پارک کردن خودرو در محیط‌های خلوت و تاریک خودداری و از ابزار‌های ارتقای امنیت خودرو از جمله قفل فرمان و پدال، دزدگیر و جی پی اس استفاده کنند.
 
به گفته وی، سرنشنیان خودرو هنگام پیاده شدن و ترک خودرو، از بسته بودن کامل در‌ها و شیشه‌ها مطمئن شوند و حتی اگر برای زمان بسیار کوتاهی که قصد پیاده شدن از خودرو دارند اتومبیل خود را در حالت روشن رها نکنند.
 
رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: تجهیز محل نگهداری احشام به دوربین مداربسته و تامین روشنایی کافی و به کارگیری فردی مطمئن برای نگهداری احشام از جمله راهکار پیشگیرانه از سرقت احشام به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار