نور از بارگاه عشق می آید/یاداشت اختصاصی هما خوزستان/معصومه پرویزی بابادی 

کد خبر: ۱۱۸۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ 07 September 2024
تابناک خوزستان: بارگاه مطهر نورانیش خورشید فروزان در شهر مقدس مشهد میعادگاه عاشقان ایران زمین است، سلطان طوس، شاه خراسان امام همام پناه مردم در همه ادوار بوده عشق و ارادت به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام در دل ایرانیان عجین شده است. شاید در گذشته‌های دور سفر کردن به شهر مشهدرضا کمی دشوار بود آن زمان که وسایل حمل و نقل و راه‌های ارتباطی مناسبی در دسترس نبود زیارت کردن قدری برای مردم دشوار بود به گونه‌ای که کمتر به زیارت امام رضا علیه السلام می رفتند.
 
امام رضا که به ضامن آهو شهرت یافت در خاک ایران زمین و در شهر مشهد تدفین شد حرم این امام بزرگوار در قلب مردم ایران قرار دارد. زیارت امام رضا علیه السلام بسیار سفارش شده است.علی بن موسی الرضا در سال ۱۸۳ هجری قمری، پس از شهادت پدرش امام موسی کاظم(ع)، به امامت رسید. دوران امامت ایشان با حکومت خلفای عباسی مقارن بود، امام همام در این دوران با چالش‌ها و تنش‌های سیاسی زیادی روبرو شد امام رضا در سال ۲۰۳ هجری قمری (معادل ۸۱۸ میلادی) در شهر مرو (در شمال شرقی ایران کنونی)شهادت یافتند. این شهادت به دلیل مسمومیتی بود که به دستور الرشید، خلیفه عباسی، انجام شد.
 
طی سال‌های اخیر مراسم پیاده‌روی شهادت امام رضا علیه السلام از قدمگاه این مام از نیشابور ، شهرها و روستاهای اطراف مشهد تا حرم مطهر امام انجام می‌شود، شیفتگان اهل بیت خود را در آخر ماه صفر برای زیارت به مشهد می‌رسانند تا در آیین سوگواری آستان قدس رضوی شرکت نمایند.
 
زائران با شور و شوق خود را به این طریق می‌رسانند تا بتوانند در آیین پیاده‌روی حرکت به سمت مشهد شرکت کنند رسیدن به بارگاه نورانی امام رضا علیه السلام لذتی وصل نشدنی دارد، توسل و تمسک به این امام همام در زندگی منجر به رستگاری است. سلطان کرم و شاه بنده نواز حریمی امن، نورانی و منبع آرامش برای زوار خود دارد. صحن های حرم امام شاهد اشک ها و لبخند های زائران بوده است.
 
خادمان آستان قدس رضوی با مهربانی و روی گشوده پذیرای خیلی عظیم زائران از سراسر کشور و کشورهای خارجی هستند. زمانی که میزبان علی بن موسی الرضا باشد میهمانی الهی به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد و خوشا ضیافتی است در حرم شمس الشموس.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار