امام جمعه اهواز:

مردم خوزستان نباید دغدغه آب داشته باشند

امام جمعه اهواز گفت: وضعیت آب خوزستان در برخی مناطق خوب است ولی در برخی مناطق ضعیف است؛ ۱۰ سد پرآب در خوزستان داریم و مردم نباید دغدغه آب داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ 06 September 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۶ شهریورماه) با اشاره به تغییر سبک زندگی و با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مسئولان باید برای تسهیل ازدواج جوانان در اعطای وام ازدواج و ودیعه مسکن اقدام کنند و افراد خیر نیز به جوانان کمک کنند.

وی افزود: طبق روایات، حیا و امانت‌داری و راستگویی سه شاخصه مهم برای انتخاب شریک زندگی است. البته این شاخصه‌ها در دیگر اشخاص هم مهم است؛ در نظام اسلامی، مسئول هم دروغ نمی‌گوید و با حیا و امانت‌دار است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برای سنجش شاخصه حیا در افراد، حیا در چشم خود را نشان می‌دهد و انسان باحیا به نامحرم و صحنه‌های نامحرم و به جاه و مقام حرام نگاه نمی‌کند. حیا در گفتار، حیا در سمع و نشنیدن موسیقی حرام و غیبت، حیا در پندار و اندیشه، نداشتن سوءظن، حیا در پوشش و در رفتار اجتماعی و برخورد با پدر و مادر بسیار مهم است. اگر کسی شاخصه‌ها در کسی دیده شد انتخاب خوبی به عنوان همسر، دوست یا مسئول است.

وی با اشاره به ایام اربعین بیان کرد: از دولت عراق، حشدالشعبی و همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در برگزاری ایام عزاداری اربعین حسینی کمک کردند تشکر می‌کنیم‌ و حلول ربیع الاول را تبریک می‌گوییم.

موسوی‌فرد با بیان اینکه کسانی هستند که با غرض و عمد مسأله پوشش را زیر سوال می‌برند، عنوان کرد: تذکر لسانی در این خصوص باید تکلیف شود و مسئولان هم نسبت به جامعه و به ویژه ادارات تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی بیان کرد: منتظران امام زمان(عج) باید ویژگی‌هایی مانند شناخت و معرفت نسبت به ایشان، معرفت نسبت به اهداف و آثار و دلبستگی به این اهداف، امیدوار بودن به اینکه این اهداف محقق می‌شوند و صبر را داشته باشند.

امام جمعه اهواز گفت: پوشش و حجاب زاییده فطرت انسان است و دین و مذهب تنها بر آن تاکید دارد. حجاب یکی از عوامل امنیت زن و حفظ خانواده است بنابراین باید نسبت به حجاب زن مراقبت ویژه‌ای شود. گناه آن‌هایی که نسبت به بی‌حجاب بی‌تفاوت هستند و تذکر زبانی نمی‌دهند از آن‌هایی که بدحجاب هستند بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروزه زن باحجاب می‌تواند در بهترین عرصه‌ها نقش‌آفرینی کند و نمونه آن مدال‌آوران ورزشکار است.

موسوی فرد بیان کرد: مسأله فلسطین فراموش نشود و هفته آینده راهپیمایی در راستای محکومیت این جنایت‌ها برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: همچنان مسأله آب مورد تاکید است. وضعیت آب خوزستان در برخی مناطق خوب است ولی در برخی مناطق ضعیف است؛ ۱۰ سد پرآب در خوزستان داریم و مردم نباید دغدغه آب داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار