کسب رتبه برتر سازمان آب و برق خوزستان در اجرای طرح کشوری داناب

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان از کسب رتبه برتر این سازمان در برنامه های فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزشی طرح دانش آموزشی داناب از سوی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ 02 September 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مهدی عظیمی فر با اعلام این خبر و ضمن تقدیر از عوامل اجر ای طرح داناب و گسترش سواد آبی در استان، اظهار کرد: این برتری نتیجه تعامل سازنده و گفتمان های چرخشی و اگاهی بخشی است.

وی افزود: این طرح با هدف اگاهی رسانی عمومی در زمینه ارزش اقتصادی آب و بهینه سازی مصرف در قالب شیو ه نامه های ابلاغی و برنامه های خلاقانه و انگیزشی در سطوح مختلف تحصیلی دانش آموزان (دوره متوسط اول و دوم) و آموزش ذی نفعان اصلی سازمان با بومی سازی طرح در استان، اجرا شد.

عظیمی فر تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته با دعوت از 840 معلم و رابط آب در کارگاه های آموزشی داناب و اهدای بسته های اطلاع رسانی به آنها توانستیم معلمان را برای مشارکت در مصرف بهینه منابع آب در استان آموزش دهیم.

 وی خاطر نشان کرد: با اجرای جشنواره فرهنگی، انگیزشی و شاد آب در 45 مدرسه روستایی و شهری متوسطه اول و دوم استان خوزستان، 17 هزار دانش آموز، آموزش های لازم در زمینه مصرف بهنیه آب و حفظ منابع آبی را فرا گرفتند که البته با توجه به استقبال مدارس و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، آموزش ها و برنامه های انگیزشی در سال تحصیلی جدید در مدارس بیشتری اجرا می شود.

وی بیان کرد: حضور معلمان، دانش آموزان، روحانیون، دانشجویان، شوراهای محلی روستاها، شهرداران و بهره برداران آب سطوح مختلف جامعه در محل رصد خانه آب و انرژی و تاسیسات آبی سازمان به صورت مستمر و آشنایی آنها با مصارف بهینه آب و برگزاری نمایشگاه های ملی و استانی با محوریت طرح آگاهی بخشی داناب از جمله برنامه های اقناع سازی عمومی در سازمان بود.

مدیرروابط عمومی اشاره کرد: در سال گذشه بیش از 50 محتوای آموزشی و نماهنگ آگاهی بخشی در زمینه حفظ منابع آبی تهیه و تولید شد و در فضای مجازی و صدا و سیمای استان منتشر شد؛ همچنین کتاب داستانی "آب زیر زمینی مروارید نادیدنی" و کتاب شعر کودک با عنوان "شعر آب" رونمایی و در دسترس مدارس و کتابخانه های روستایی و شهری استان قرار گرفت.

وی در پایان گفت: روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با هدف بومی سازی طرح و اثر بخشی فعالیت های فرهنگ سازی اقدام به انجام چهار طرح پژوهشی و سنجش ذی نفعان کرد و نتایج حاکی از آن است که دانش آموزان در مناطق بحرانی آب، 20 درصد افزایش آگاهی نسبت به مصارف آب در مقایسه با سال گذشته داشته اند همچنین در طرح سنجش ذی نفعان سازمان نیز که شامل جامعه هدف نخبگان، اساتید دانشگاه، بهره برداران آب، سازمان های مردم نهاد، معلمان، رسانه های جمعی و زنان روستایی بود نیز یافته ها بیانگر تاثر مثبت گفتمان های چرخشی و آگاهی بخش و تعاملات مناسب با جامعه هدف سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار