هدفگذاری ایجاد ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد خوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ایجاد ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی و تولید برق توسط مددجویان کمیته امداد استان برای امسال هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ 03 September 2024

تابناک خوزستان: جمال شیبه بیان کرد: کمیته امداد خوزستان طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان در راستای ایجاد اشتغال و استقلال مالی مددجویان طرح مهم تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: سال گذشته ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجاد شد و تعهد امسال این دستگاه ایجاد ۱۶ هزار شغل است.

حرکت کمیته امداد خوزستان به ایجاد مشاغل نوین

شیبه گفت: اولویت اصلی کمیته امداد خوزستان اشتغالزایی و استقلال مالی مددجویان است و تنها راهی که خانواده‌های نیازمند را به سمت توانمندسازی هدایت خواهد کرد ایجاد شغل است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه کمیته امداد به سمت ایجاد مشاغل جدید در حرکت است، افزود: استفاده از پهپادهای کشاورزی، پرورش ماهیان متراکم در مناطقی همچون هندیجان و یا اروند، تولید برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی و یا پرورش زنبور عسل در این نهاد دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از جمعیت کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار هستند به همین دلیل به دنبال توسعه مشاغل خانگی هستیم.

شیبه اظهار کرد: ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان شغل خانگی دارند که تولیدات آن‌ها توسط راهبران شغلی خریداری و در نهایت به فروش می‌رسد.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان افزود: در حال ورود مشاغل جدیدی همچون کار روی سفال و سرامیک از سایر استان‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر از دیگر اهداف نهاد است و در همین راستا مشاغل متناسب با روستاییان برنامه‌ریزی شده است.

شیبه ادامه داد: تولید زهر زنبور عسل از جمله مشاغل روستایی است که به دلار به فروش می‌رسد.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان ساخت مسکن برای مددجویان را نیز از دیگر دغدغه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: اولویت ساخت مسکن با مددجویان ساکن در روستاها است، سال گذشته یکهزار و ۶۰۰ واحد ویژه مددجویان کمیته امداد با کمک سپاه و بنیاد مسکن استان ساخته شد.

توزیع ۲ هزار سری جهیزیه در پنج ماهه امسال

شیبه با بیان اینکه تهیه جهیزیه به منظور فراهم سازی بستر ازدواج آسان جوانان بسیار مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است، افزود: سال گذشته ۶ هزار سری جهیزیه در استان توزیع شد.

شیبه ادامه داد: ۲ هزار سری جهیزیه نیز طی پنج ماهه امسال توزیع شد، هر نوعروس زیر پوشش این نهاد بعد از ثبت درخواست جهیزیه خود را دریافت می‌کند.

استفاده از ظرفیت اربعین حسینی برای کمک به نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد خوزستان یکی از ظرفیت‌های استان را برگزاری آیین اربعین حسینی نام برد و گفت: طی ۲ سال گذشته به واسطه پرداخت صدقه زوار با عنوان صدقه سلامت یکهزار دستگاه یخچال و ۵۰۰ دستگاه کولر گازی تهیه و در مناطق مرزی استان در بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: امسال نیز مبلغ خوبی جمع آوری شده و به زودی کالای خانگی مورد نیاز نیازمندان تهیه و توزیع خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار