معاون تعمیرات نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان خبر داد:

طراحی و ساخت ابزار حمل اکتیو پارت ترانس های قدرت نیروگاه های برق آبی

معاون تعمیرات نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از طراحی و ساخت ابزار حمل اکتیو پارت ترانس های قدرت نیروگاه های برقآبی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴ 03 September 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "امیر محمودی"  با اعلام این خبر افزود: با افزایش طول عمر ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاهی و هزینه های سنگین تامین یدکی آنها، با هنماهنگی و جلسات متعدد نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان و شرکت های تولید، مقرر شد به منظور کاهش هزینه و زمان تعمیر ترانس های قدرت، برنامه ریزی تعمیراتی در محل نیروگاه ها در دستور کار شرکت قرار گیرد.

محمودی افزود : به منظور دسترسی و خارج نمودن اکتیو پارت ترانس های قدرت نیاز به ابزار مخصوص حمل و جابجایی بود که با تهیه طرح و نقشه آن، نمونه مناسب با ابعاد ترانس های موجود در ناحیه تعمیراتی مسجد سلیمان ساخته شد.

معاون تعمیرات نیروگاهی در ادامه افزود: حدود 90 دستگاه ترانس قدرت و راکتور با سطوح ولتاژ 132، 230 و 400 کیلو ولت با توان های مختلف در نیروگاه های سازمان آب و برق خوزستان در حال بهره برداری است که با این اقدام صرفه جویی قابل ملاحظه ای در حذف هزینه های حمل و نقل ترانس از سایت به کارخانه و بالعکس و همچنین زمان طولانی طی مسیر محموله ترافیکی که حدود 3 ماه به طول می انجامد صورت پذیرفته است.

وی مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه را کاهش هزینه های اجرایی، حذف هزینه های حمل و نقل، کاهش زمان تعمیرات، بالا بردن تخصص نیروهای تعمیرات و  تولید در نگهداری و بهره برداری از ترانسفور ماتورهای قدرت معرفی کرد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار