حجت الاسلام مختاری: رویکرد وفاق در انتصاب مدیران رعایت شود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: از دولت انتظار می‌رود به پاس قدردانی ملت و حمایت‌های پدرانه مقام معظم رهبری و همراهی مجلس، در انتصابات بعدی هم رویکرد وفاق ملی رعایت شود و تحت تاثیر جریان خاص قرار نگیرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ 06 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: رئیس جمهور فردی مومن، باورمند به قرآن و نهج البلاغه است و وظیفه عقلی و شرعی است که از ایشان حمایت کنیم و آرزوی موفقیت برای دولت داشته باشیم تا راه شهید رئیسی را طی کنند.
 
وی گفت: صحبت دولت از وفاق ملی بسیار خوب است و در تعیین کابینه و وزرا تا حدودی رعایت شده که باعث دلگرمی مومنان بود.
 
خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: دولت باید مواظب راه‌های نفاق و نفوذ باشد چون دشمن همه روش‌ها را امتحان کرده است و فهمیده که باید از درون نفوذ و از بیرون فشارهای ناجوانمردانه را اعمال کند.
 
وی افزود: افرادی که ردپایی در فتنه‌ها داشته اند و هیچ پشیمانی نکردند اگر مردم احساس کنند این اشخاص قصد دور زدن رئیس جمهور را دارند باید بدانند که دست آنها را کوتاه و چشمشان را کور می‌کنند.
 
حجت‌ الاسلام مختاری تکیه بر سه عنصر فرهنگ اسلامی، ولایت و مردم مداری را از علل پایداری نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: منطق استکبار ضد عقل است اما فرهنگ اسلامی مقبول مردم جهان شده و نمونه آن در اربعین دیده می‌شود.
 
وی افزود: راه عزت و عظمت کشور همین است پس بنای دولت بر تقویت، توسعه و گسترش این سه عنصر باشد.
 
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: وقتی تاریخ را مطالعه کرده و واقعیت‌های امروز را می‌بینیم از قتل هابیل تا کودک کشی‌ها، واقعه کربلا، جنگ‌های جهانی اول و دوم، تحمیل جنگ بر ایران، فتنه مستکبران و جنایت اسرائیل در فلسطین نشان می‌دهد حال بشر هیچ گاه خوب نبوده است.
 
وی بر بررسی این مساله از سوی نخبگان تاکید کرد و گفت: همه امور جهان برای سعادت انسان خلق شده و شایسته نیست با این فجایع، آرامش و اخلاق را ریشه کن کرد.
 
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: غده سرطانی فرهنگ و تفکر استکباری عامل اصلی این جنایت‌هاست که بسیار خطرناک بوده چون بشر از باور توحید و معاد جدا شده و تا وقتی در بر این پاشنه بچرخد، جامعه بشریت روی صلح و عدالت را نخواهد دید.
 
وی گفت: انسانیت در سطح عموم دنیا امروز دیده نمی‌شود پس باید به دنبال درمان این درد باشیم و با توحید می‌توان استکبار را از بین برد تا بشریت به آغوش خدا برگردد.
 
خطیب جمعه بیرجند افزود: انقلاب اسلامی ایران در همین راستا بود چون مستکبران به دنبال نظم نوین جهانی بودند و می‌خواستند با از بین بردن خرده فرهنگ‌ها، فرهنگ منحط غربی را ترویج دهند که امام راحل پیامبرگونه آمد و امت با آگاهی و تکیه بر فرهنگ اسلامی کار را پیش بردند.
 
وی با اشاره به سیر انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته گفت: علیرغم همه دستاوردهای انقلاب اسلامی اما مشکلاتی هم وجود دارد که باید به دنبال راهکارهایی برای رفع آنها باشیم.
 
حجت‌ الاسلام مختاری ادامه داد: شرایط امروز اسرائیل نشان می‌دهد که توان رویارویی با جبهه مقاومت را ندارد، آمریکا و اروپا رو به افول است که اینها از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه رعایت تقوا موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود گفت: عدالت، حداقل مرحله رعایت تقواست پس به آسانی نباید گناه کنیم و تسلیم شیطان شویم.
 
امام جمعه موقت بیرجند، تقوای سیاسی را از الزامات سعادت جامعه برشمرد و افزود: تاکید بر ولایت نمونه ای از ادله روشن است و مسائل سیاسی و اجتماعی باید متناسب با ربوبیت الهی پیش برود.
 
وی با اشاره به دورانی که دین در سیاست جایگاهی نداشت گفت: این مسئله باعث شد که اوضاع دنیا به شرایط امروز برسد و یک سال است که مردم مظلوم فلسطین و غزه کشته می‌شوند ولی دنیا هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد چون حکومت‌ها شیطانی است.
 
حجت‌ الاسلام مختاری، انقلاب اسلامی را آغازگر دورانی دانست که دین و سیاست را همراه ساخت و اسلام از پستوها بیرون آمد تا در عرصه اجتماع و دنیا همچون خورشید بدرخشد و ابرقدرت‌ها را درمانده کند.
 
وی بیان کرد: برخی افراد تلاش داشتند انقلاب را منحرف کنند اما موفق نشدند چون نظام اسلامی آرمان پیامبر و اسلام است.
 
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز وظیفه همگان به ویژه دولتمردان است که تقوای اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار دهند گفت: در عرصه اجتماع نباید گناه صورت گیرد و راهبرد دولتمردان بر این اساس شکل بگیرد تا تقوای الهی رعایت شود.
 
وی افزود: در فتنه ۱۴۰۱ برخی افراد از فتنه گران حمایت کردند، اظهار پشیمانی هم نکردند و بر مواضع اسلام و نظام پایبند نیستند بنابراین نباید چنین افرادی در پست‌ها و مناصب به کار گرفته شوند چون باعث بدنامی دولت می‌شوند و چنین افرادی جایگاهی در نظام اسلامی مبتنی بر خون‌های پاک شهدا ندارند.
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار