اجرای ۴۰۰ هکتار عملیات مقابله با بیابانزایی در طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی گفت:۴۰۰ هکتار عملیات مقابله با بیابانزایی در قالب طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ 20 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایسنا، علیرضا نصرآبادی امروز سه شنبه ۳۰ مرداد با اعلام این خبر گفت: عملیات مصوب پروژه ترسیب کربن در سال گذشته شامل ۲۰۰ هکتار نهالکاری و ۲۰۰ هکتار مدیریت روان آب بوده است.
 
نصرآبادی افزود: ۲۰۰ هکتار مدیریت رواناب در شهرستان سرایان به اتمام رسیده و عملیات ۲۰۰ هکتار نهالکاری هم در شهرستان خوسف آغاز شده است. 
 
وی گفت: اعتبارات مصوب ملی برای اجرای پروژه ترسیب کربن ۵۷ میلیارد ریال که به طور کامل تخصیص یافته است. 
 
به گفته وی اعتبارات مصوب استانی مدیریت مشارکتی و توسعه عملیات احیایی منابع طبیعی در مناطق بیابانی (ترسیب کربن) در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲ میلیارد ریال است که این مبلغ اعتباری تخصیص نیافته است. 
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در راستای اجرای این طرح ۷۶ دوره آموزش برای مجریان و بهره برداران با ۶ هزار و ۲۹۹ نفر روز برگزار شد. 
 
به گفته وی اهداف اصلی پروژه بین المللی متناسب با مقیاس و عرصه‌های کاری به سه بخش کلی از جمله تراز جهانی، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای، تراز منطقه‌ای و ملی، ایجاد و توسعه فضای سبز جنگلی و در تراز محلی با ایجاد شغل پایدار و معیشت مناسب برای توانمند سازی جوامع محلی برای کاهش فشار بر عرصه‌های طبیعی تعریف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار