وضعیت خراسان جنوبی در حوزه آسیب‌های دانش‌آموزی سفید است

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان وضعیت سفید دارد اما وجود یک مورد هم زیاد است لذا باید تلاش کنیم تا مشکلات فعلی رفع شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ 20 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، جواد قناعت روز سه شنبه در نشست همزمان شورای آموزش و پروش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: در اردو‌های راهیان پیشرفت باید تلاش کنیم دانش‌آموزان استان از دستاورد‌های دیگر نقاط کشور هم دیدن کنند تا با توانمندی‌های نظامی و علمی آشنا شوند.
 
وی ادامه داد: اردوی راهیان پیشرفت باعث تغییر نگاه استان‌های دیگر نسبت به خراسان جنوبی شده و ثمرات خوبی به همراه داشته است.
 
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تکمیل و تجهیز اماکن آموزشی و رفاهی استان عنوان کرد: چنین مکان‌هایی آبروی استان بوده و باید در بحث تخصیص اعتبارات ویژه دیده شوند.
 
وی بیان کرد: حل موضوعات مهم استان از جمله مشکلات آموزش و پرورش نیازمند رویکرد تعاملی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص از نگاه جزیره‌ای و صنفی فاصله بگیرند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به متفرقه بودن برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در بین دستگاه‌های اجرایی گفت: تصمیم داشتیم یک سامانه جامع برای ثبت نام دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت طراحی کنیم که به نتیجه نرسید.
 
سید محمد رضا طالبی افزود: مهدکودک‌های فاقد مجوز هم باید تعیین تکلیف شوند و حتما در این خصوص پایش صورت گیرد تا تمام مهد‌های کودک زیر نظر آموزش و پرورش مجوز داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: اگر مهد کودکی از آموزش و پرورش مجوز نداشته باشد به دستگاه قضا معرفی خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم اجرای نظام مراقبتی در آموزش و پرورش افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در امر کاهش آسیب اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کنند، زیرا خانواده، اجتماع و مدرسه در این امر دخیل هستند.
 
لزوم انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای اجرای طرح ملی سواد قرآنی در استان، تسریع در امضای تفاهم نامه ساخت ۲۷ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسه‌ای ویژه برای تعیین تکلیف فضای هنرستان هنر‌های زیبا از جمله مصوبات این ۲ شورا بود که به طور همزمان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار