خطیب جمعه بیرجند: خواهان موفقیت دولت هستیم

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما موفقیت دولت را می‌خواهیم و موفقیت دولت هم در گره‌گشایی و حل مشکلات مردم است تا انقلاب و نظام رو به جلو حرکت کند و توطئه‌های دشمنان خنثی شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷ 30 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) برگزار شد با اشاره به دیدار اعضای دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب گفت: توصیه‌های ایشان به هیات دولت جدید بسیار جالب و مهم بود و ایشان در این دیدار از شهید رئیسی عزیز یاد کردند چرا که وی تلاش‌های خیلی خوبی انجام داد و در مجموع ریل گذاری خوبی در سطح کشور ایجاد کرد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار نکاتی به هیات دولت متذکر شدند از جمله اینکه نیروهای جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه به کارگیری شوند که ما نیز از رئیس جمهور می‌خواهیم به این موضوع توجه جدی شود.
 
امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: موفقیت دولت در صورتی به دست می‌آید که مدیران منصوب، انسان‌های توانمند و متعهد باشند، نباید پست‌های بی‌ربط به افراد داده شود یا اینکه افراد غیرمتخصص به کارگیری شوند.
 
وی با اشاره به اینکه انسان‌های بی‌تعهد مایه آبروریزی دولت خواهند شد پس تعهد در انتصابات خیلی اهمیت دارد، اظهار کرد: همچنین استفاده از کارشناسان و حضور میدانی در جمع مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
حجت الاسلام عبادی با تاکید بر حکمرانی بر فضای مجازی کشور گفت: باید در این زمینه برنامه کارشناسی ارائه شود و نباید استکبار جهانی مدیریت افکار مردم را در فضای مجازی بر عهده بگیرد همچنین نباید فضای مجازی رها شده باشد بلکه تصمیم منطقی و درست گرفته شود.
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات اقتصادی را در تولید ملی عنوان کردند و بر حل مشکل تورم و کاهش فشار اقتصادی بر مردم مردم تاکید داشتند.
 
خطیب جمعه بیرجند با یادآوری تاکید رهبر انقلاب بر دل نبستن به دشمن گفت: باید به ظرفیت‌های داخلی کشور برای توسعه تکیه کنیم و نباید منتظر لبخند دشمنان باشیم.
 
وی تصریح کرد: البته کسی از مذاکره‌ای که منافع ملی در آن به دست بیاید، ابایی ندارد و ما با مذاکره عزتمندانه مخالف نیستیم اما نه اینکه آسیب ببینیم و همه چیز را نقد از ما بگیرند و هیچ چیز به ما ندهند.
 
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شعار وفاق ملی به معنای واقعی کلمه محقق شود ادامه داد: باید شایستگان به دور از هر گرایشی روی کار بیایند و کسی که شایسته، متعهد، قوی و متخصص است باید از ظرفیت اش در راستای حل مشکلات کشور استفاده شود.
 
وی همچنین با اشاره به سالروز خروج آمریکا از افغانستان گفت: در این خروج کشوری که خود را ابرقدرت جهان داشت، شکست مفتضحانه‌ای خورد.
 
حجت الاسلام عبادی به دهم شهریور سالروز بانکداری اسلامی و بدون ربا هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم بانک‌ها این موضوع را عملیاتی کنند تا احیانا شهروندان درگیر ربا نشوند.
 
وی با گرامیداشت دهم شهریور روز پدافند هوایی افزود: قدردان تلاش و زحمات کارکنان این مجموعه هستیم چرا که امنیت ما را تامین می‌کنند و اگر قوی نباشیم و نیروهای مقتدر نظامی شبانه روز در حال حراست از مرزها و حریم هوایی کشور نباشند، دشمنان بدون شک تجاوز خواهند کرد.
 
امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار جهانی در سطح جهان در حال توطئه است و امیدواریم خداوند هر چه سریع‌تر این رژیم خبیث اشغالگر کودک کش را به مرحله زوالش برساند تا کشور فلسطین به استقلال دست یابد.
 
وی اظهار کرد: ما در زمان و مکان حساس زندگی می کنیم و نزدیکی یک غده سرطانی و رژیم اشغالگر هستیم که برنامه آن از نیل تا فرات بوده است.
 
حجت الاسلام عبادی گفت: ملت مظلوم فلسطین با عملیات طوفان الاقصی هیمنه اطلاعاتی، نظامی و رسانه‌ای رژیم اسرائیل را در هم شکست و جنایاتی که اسرائیل در یک سال اخیر انجام داده، موجب شد که آبرویی برای اسرائیل و صهیونیسم و حتی آمریکا و غرب باقی نماند.
 
وی عنوان کرد: دموکراسی به معنای واقعی کلمه را جمهوری اسلامی ایران داریم و از هر جریان سیاسی یک یا دو نامزد در انتخابات حضور داشت و مردم آزادانه یکی از جریانات را انتخاب کردند اما در آمریکا این گونه مردم سالاری وجود ندارد و جز احزاب دموکرات و جمهوری خواه کسی نمی‌تواند رئیس جمهور شود.
 
خطیب جمعه بیرجن گفت: برخی کشورهای اسلامی نیز به رژیم خونخوار اسرائیل با عناوین مختلف کمک می‌کنند تا این حکومت نامشروع به اهداف خود دست پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار