پیاده‌روی دلدادگان اربعین در بیرجند

جاماندگان اربعین همگام با سایر دلدادگان به امام حسین (ع) در سراسر کشور و مسیر نجف تا کربلا امروز از میدان آزادی بیرجند به سمت آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) پیاده‌روی کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 25 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین روز یکشنبه در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار شد و قشر‌های مختلف مردم در شهر بیرجند بار دیگر عشق و ارادت خالصانه خود به سیدالشهدا و یاران باوفایش را نشان دادند.
این مراسم حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز از میدان آزادی به سمت آستان امامزادگان باقریه در بلوار امام رضا (ع) بیرجند آغاز شد و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان نیز به جمع مردم پیوستند.

موکب‌های خدماتی و فرهنگی از بامداد در این مسیر مستقر شدند و از ساعات اولیه صبح میزبان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و جاماندگان اربعین بوده اند.

در این مراسم که با دمامه زنی و عزاداری هیات‌هایی از سراسر بیرجند و با حضور پرشور جوانان و نوجوانان همراه بود، مردم با چفیه و پرچم‌های فلسطین و موکب‌ها نیز با آذین‌بندی نماد‌های فلسطین و محور مقاومت بار دیگر از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.
دلدادگان اربعین در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند گرد هم آمدند و سخنرانی، قرائت زیارت اربعین و مداحی زینت بخش مراسم پایانی بود، در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر در فضای باز امامزادگان اقامه شد.

این مراسم امروز (یکشنبه چهارم شهریور) در ۶۶ مسیر شهری و روستایی استان خراسان جنوبی به طول حدود ۳۴۰ کیلومتر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار