سه اقدام شاخص که نهبندان را دروازه رشد خراسان جنوبی کرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اجرای سه پروژه بزرگ راه آهن شرق، خط انتقال آب دریای عمان و خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان، این شهرستان به دروازه رشد خراسان جنوبی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ 01 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در جمع مردم نهبندان و مراسم محوری بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان، با اشاره به جهش توسعه در نهبندان افزود: این منطقه در پنج سال آینده بسیار رشد و توسعه خواهد یافت و زیرساخت‌های سرمایه گذاری در آن مهیا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در همه دوران‌ها به نهبندان توجه شده است گفت: با تعاملات و همدلی کار‌های بزرگی در استان و شهرستان در حال انجام است که امیدواریم مطالبه‌های مهم مردم منطقه در دولت چهاردهم هم پیگیری شود.
 
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اهالی نهبندان مردمی انقلابی و متدین بوده و همواره در صحنه‌ها پای کار نظام هستند.
 
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در هفتم شهریور سال ۱۳۷۸ افزود: ایشان با حضور در نهبندان خواستند توجه ویژه مسئولان و نمایندگان مردم را به این گونه مناطق جلب کنند و این منطقه بهترین همراهی‌ها را با نظام دارد، اما به خاطر کم توجهی برخی مسئولان به مناطق کم برخوردار، دارای عقب ماندگی‌هایی است.
 
قناعت این سفر رهبری را تلنگری برای توجه مدیران به مناطق محروم عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد حضور آیت الله رئیسی در نهبندان بودیم و در همه دولت‌ها پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما در برخی دولت‌ها اقدامات با جدیت بیشتری انجام شد و حضور مدیران در دولت سیزدهم در بین مردم بیشتر بود لذا شاهد کار‌های بیشتری هم بودیم.
 
وی با اشاره به کار تیمی مسئولان استان در سه سال اخیر تصریح کرد: راه آهن و آب دغدغه اصلی و از مطالبات مردم در قبل از انقلاب بود و به دلیل اعتبارات سنگین اجرایی نمی‌شد، اما اکنون احداث خط ریلی شرق کشور و تامین منابع مالی آن با همدلی همه مسئولان استانی و کشوری محقق شده است.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبار پروژه راه آهن شرق کشور در زمان تحریم از محل تهاتر نفتی با موافقت مقام معظم رهبری مصوب شده و پروژه در قطعات مختلف فعال است.
وی افزود: خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان نیز با اعتبار ۷۲ هزار میلیارد ریال از محل منابع ملی در یک سال اخیر احداث و فاز اول آن تابستان امسال افتتاح شد.
 
قناعت با اشاره به اجرای پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان، پست ۱۳۲ کیلوولت و ۶۰ کیلومتر خط انتقال برق در معادن شاهکوه تصریح کرد: با اجرای این پست‌های برق زمینه برای سرمایه گذاری در معادن منطقه مهیاتر می‌شود.
 
وی از افتتاح واحد فرآوری شمش طلای هیرد در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: ۹۰۰ هکتار به محدوده شهر نهبندان الحاق شده که همه آن نیاز به زیرساخت و آماده سازی دارد و وظیفه دولت است لذا جای نگرانی در این زمینه نیست.
 
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: از اول پیروزی انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم در خراسان جنوبی حدود ۷۲۰ کیلومتر دوبانده سازی جاده اجرا شده بود و در ۲ سال دولت سیزدهم ۲۷۰ کلیومتر دوبانده سازی انجام شد.
 
وی گفت: مطالبه‌های مهم مردم مانند خط راه آهن، انتقال آب و پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان باید در دولت چهاردهم پیگیری شود تا تعطیل نشوند.
 
سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در هفتم شهریور سال ۱۳۷۸، "روز نهبندان" نامگذاری شده است.
 
علاوه بر مراسم محوری هفته بزرگداشت نهبندان که امروز با سخنرانی استاندار برگزار شد، برنامه‌های جانبی دیگری از جمله بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی تدارک دیده شده است.
 
خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و نهبندان یکی از چهار شهرستان مرزی استان در مجاورت کشور افغانستان، با بیرجند ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار