ساخت بوستان ۱۴ هزار متر مربعی در بیرجند آغاز شد

عملیات اجرایی بوستان سراب به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال همزمان با ششمین روز هفته دولت در بیرجند آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ 28 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، مراسم کلنگ زنی این بوستان به نمایندگی از هفت پروژه شاخص شهرداری بیرجند روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان در خیابان سپیده کاشانی برگزار شد.

شهرداری بیرجند برای اجرای این پروژه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته و عملیات اجرایی شامل منظرسازی با اقلیم خشک، ایستگاه تندرستی، آلاچیق، برکه و آبنما، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده روی و زمین‌های ورزشی است.

قرار است این پروژه در محله سراب شهر بیرجند واقع در خیابان سپیده کاشانی ۱۵، تا سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار بیرجند در این مراسم گفت: یکی از هدفگذاری‌ها در دوره مدیریت شهری، احداث هشت بوستان در سطح شهر بوده که تاکنون ۶ بوستان افتتاح شده یا در مراحل پایانی است.

مهدی بهترین افزود: ۲ بوستان دیگر شامل سراب و ۱۳ آبان امروز به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی شد تا سال آینده به بهره برداری برسد، عملیات اجرایی بوستان سراب به وسعت ۱۴ هزار متر مربع و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اعتبار و بوستان ۱۳ آبان به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از امروز آغاز شد.

وی تصریح کرد: با احداث این ۲ بوستان حدود ۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز بیرجند افزوده خواهد شد و سرانه فضای سبز شهر از ۲۶۷ هکتار به ۲۸۷ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

شهردار بیرجند زیرسازی و آسفالت تمامی معابر مهرشهر به متراژ ۴۰۰ هزار متر مربع با هزینه بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت برشمرد و گفت: بعد از ماه صفر جشن پایان آسفالت مهرشهر بیرجند را برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: احداث میدان آیت الله مصباح یزدی مهرشهر با هزینه ۱۶ میلیارد ریال و مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

بهترین با اشاره به بهسازی و مناسب سازی خیابان ۱۷ شهریور با هزینه ۹۰ میلیارد ریال گفت: این پروژه در راستای زیباسازی منظر شهری اجرا شد که شامل اصلاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی، تقویت روشنایی است و سهولت در تردد را به همراه دارد.

وی تملک و احداث پارکینگ‌های خیابان طالقانی به متراژ هزار و ۸۸۰ متر مربع با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: سال گذشته ۲ هزار متر مربع پارکینگ در این خیابان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تملک و احداث شد.

شهردار بیرجند یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال را بهسازی و مناسب سازی خیابان کارگران عنوان کرد که برای آن ۵۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و شامل اجرای جوبه به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول، چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع کف سازی و خط ویژه نابینایان به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم گفت: ایحاد فضای سبز در نشاط عمومی جامعه تاثیرگذار است و باید در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد، پساب شهری را یکی از راهکارها برای آبیاری فضای سبز عنوان کرد و افزود: اکنون ۲ میلیون متر مکعب پساب در شهر بیرجند داریم که می‌تواند برای فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: باید از خشک شدن فضای سبز جلوگیری کرد و به جای استفاده از پساب شهری در صنعت به عنوان یک منبع پایدار آبی در شهر از آن بهره گرفت، شورای شهر برای انتقال پساب می‌تواند اعتبار لازم را در نظر بگیرد تا مشکل کمبود آب در سطح شهر رفع شود.

رئیس شورای شهر بیرجند بیان کرد: استفاده از تجربیات دیگر شهرها اهمیت دارد از جمله شهر قم که با افزایش فضای سبز و درختکاری به افزایش نشاط اجتماعی کمک است.

وی ادامه داد: ساخت بوستان و آسفالت خیابان‌ها از مهمترین درخواست‌های مردمی بوده که شورای شهر و شهرداری درصدد رفع این نیازها است.

عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه وفاق ملی از تاکیدات مهم رئیس جمهور است گفت: برای توسعه مطلوب باید توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت مورد توجه قرار گیرد.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام دارد و هفت پروژه شاخص شهرداری بیرجند در ششمین روز این هفته با اعتبار بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار