استاندار: مطالبات گندمکاران در کردستان تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

استاندار کردستان گفت: براساس وعده داده شده از سوی مسئولان کشوری بهای گندم خریداری شده به طور تضمینی از کشاورزان استان تا پایان شهریور به حساب گندمکاران واریز می شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ 01 September 2024
به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از آسفالت طرح هادی روستا‌ها به طور متمرکز در روستای قشلاق رضا شهرستان سقز، در پاسخ به مطالبه مردم این روستا در ارتباط با بهای گندم، اظهار کرد: هر هفته پیگیر پرداخت بهای گندم خریداری شده در استان بوده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون در ۲ مرحله بهای گندم خریداری شده از سوی دولت به حساب کشاورزان استان واریز شده است، افزود: از هفته جاری، مراحل دیگر پرداخت بهای گندم در استان آغاز می‌شود و تا پایان شهریور تسویه خواهد شد.
 
استاندار کردستان ادامه داد: یکی دیگر از خواسته‌های مردم روستای قشلاق رضا آسفالت ۳.۵ کیلومتری راه دسترسی به این روستا است که این مهم در سال آینده در اولویت قرار داده خواهد شد.
 
رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: آسفالت راه‌های کمتر از ۲ کیلومتر در روستا‌های استان در اولویت است ولی برای سال آینده راه دسترسی ۳.۵ کیلومتری روستای قشلاق رضا در دستورکار قرار می‌گیرد.
 
محسن بیگلری اضافه کرد: در استان تصمیم گرفته شده که توازن منطقه‌ای براساس جمعیت انجام شود و این می‌تواند نوید بخش توسعه بسیاری از نقاط استان باشد.
 
فرماندار ویژه شهرستان سقز در این مراسم اظهار کرد: ۳۰۵ روستا در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۷۵ دارای سکنه هستند و طرح هادی هم اکنون در ۷۵ روستا در حال اجرا است
 
جعفر توان با بیان اینکه سال گذشته ۹۳ هزار مترمربع آسفالت راه‌های روستایی انجام که معادل ۳۵ سال کار در این حوزه انجام شد، افزود:
 
وی یادآور شد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص یافت و امسال آنرا به ۴۵۰ میلیارد ریال افزایش دادیم.
 
توان با بیان اینکه امروز ۹۰ کیلومتر راه روستایی را افتتاح می‌شود، افزود: ۳۷ کیلومتر راه روستایی در قالب مسئولیت اجتماعی توسط معادن در حال اجرا است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: قشلاق رضا یکی از روستا‌های شاخص شهرستان سقز است که
 
۸۵ درصد اماکن این روستا دارای سند مالکیت و ۷۰ درصد خانه مسکونی آن بازسازی شده است.
 
سعید رسولی اضافه کرد: در یک سال اخیر، در ۲۳۳ روستای استان طرح هادی با اعتبار ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال به اجرا درآمده است.
 
وی با بیان اینکه از مجموع روستا‌های مذکور، در ۳۳ روستای شهرستان سقز با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال طرح هادی اجرا شده است، افزود: با این وجود هنوز هم این شهرستان نسبت به میانگین استانی عقب‌تر است به عبارتی میزان اجرای طرح هادی در روستا‌های سقز ۱۰ درصد پایین‌تر از میانگین استانی است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه طرح هادی۳۰ روستا برای امسال در سقز تعریف شده است، گفت: رییس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وعده داد که ۲۰ درصد اعتبارات در اختیار نمایندگان را به طرح هادی روستا‌ها اختصاص دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار