استاندار کردستان: کمپین دعوت از زوار برای تردد از مرز باشماق مریوان تشکیل شود

استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان بستر تشکیل کمپین دعوت از زوار برای تردد از مرز باشماق مریوان را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ 17 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان می‌توانند شرایط تشکیل کمپینی در شبکه‌های اجتماعی مجازی برای دعوت از زوار به منظور انتخاب باشماق به عنوان مرز تردد خود به کربلای معلی فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتقال و شیوع بیماری‌های واگیردار چالش جدی برای سلامت جامعه است و براساس پایش‌ها و مراقبت‌های انجام شده هنوز استان ما از این لحاظ مصون است.

استاندار کردستان، سلامت مردم را در اولویت نخست مدیریت استان خواند و افزود: بیمارستان سیار و مراکز بهداشتی و درمانی در مرز باشماق مریوان دایر شده و افزون بر ارائه خدمات به زوار، باید دقت لازم را در خصوص ممانعت از انتقال بیماری‌های واگیردار، داشته باشند.

زارعی کوشا بر استمرار بهره مندی استان از ظرفیت اربعین تاکید کرد و گفت: توسعه راه‌ها و رفع مشکلات محور‌های حادثه خیز، ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی از محل اعتبارات اربعین از جمله اثرات و برکات تردد زوار از مرز باشماق مریوان است.

وی با اعلام اینکه چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین برای اجرای پروژه‌های مختلف در استان پرداخت شده است، یادآور شد: ظرفیت تامین آب برای زائران اربعین از مرز باشماق اقدام مطلوبی برای آینده این پایانه مرزی است.

استاندار کردستان بیان کرد: پروژه ۵۰۰ میلیاردی طرح توسعه مرز باشماق در حال اجرا است و اقدامات زیرساختی که برای تسهیل در تردد زوار از این مرز انجام شده می‌تواند کمک موثری به اجرای این پروژه باشد.

زارعی کوشا در ارتباط با دیگر دستور کار این جلسه مربوط به جابه جایی انبار نفت، اظهار کرد: براساس گزارش ارائه شده در این جلسه مشخص است هیچ اقدامی تاکنون برای انتقال این انبار در استان انجام نشده است.

وی بر مشخص کردن وضعیت انتقال انبار نفت تا پایان هفته جاری تاکید کرد و افزود: شرایط کردستان مانند سایر استان‌های کشور نیست که در این زمینه براساس گفته کارشناسی در پایتخت از استان‌های هجاور الگو گیرد.

وی اضافه کرد: اگر نیاز است مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران را به استان دعوت کنیم تا از نزدیک در جریان وضعیت کردستان و ضرورت انتقال انبار نفت استان به خارج از محدوده شهری قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: امسال پیش بینی شده، کردستان میزبان تعداد زوار بیشتری باشد و با توجه به وجود بیماری‌های ویروسی در عراق، می‌طلبد تمهیداتی برای بازگشت زائران اندیشیده شود که کشور و استان دچار آسیب بهداشتی و درمانی نشود.

محمد محمدرضایی با اشاره به اینکه فرونشست در دشت‌های قروه و دهگلان در دستور کار پدافند غیرعامل استان قرار گرفته است، گفت: در این ۲ دشت با تهدید جدی مواجه هستیم که ممکن است خطرات جانی برای برخی اهالی منطقه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان هم اظهار کرد: بحث فرونشست موضوع چالشی و جدی در دشت‌های قروه و دهگلان است و می‌طلبد برنامه اجرایی و عملیاتی مدون برای حل این معضل تهیه شود.

اکبر محمدی ادامه داد: براساس این برنامه به دستگاه‌های اجرایی ذیربط تکلیف شود اقدامات لازم را انجام دهند.

موردی از تب دنگی در کردستان مشاهده نشده است

مسئول پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اعلام اینکه تاکنون موردی مبتنی بر ابتلای به تب دنگی و پشه آئدس در استان مشاهده نشده است، اظهار کرد: اقدامات مراقبتی در مرز باشماق مریوان در حال انجام است.

محمد رضایی ادامه داد: به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت شهری و روستایی اطلاع رسانی شده تا در صورت معاینه و مشاهده افراد دارای علایم تب و درد عضلانی به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: احداث بیمارستان سیار در پایانه مرزی باشماق و استقرار پنج دستگاه آمبولانس و پایگاه‌های جاده‌ای از جمله اقدامات انجام شده در راستای تسهیل تردد زوار اربعین توسط این دانشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار