امام جمعه سنندج:

توسعه کردستان در گرو استفاده درست از ظرفیت معادن و مرز است

امام جمعه سنندج گفت: توسعه کردستان با استفاده درست از ظرفیت معادن و مرز قابل تحقق است و مسئولان باید به این پتانسیل‌ها توجه خاصی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳ 30 August 2024
به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: در صورتیکه چند درصد از درآمد معادن طلای قروه و سقز و مرز باشماق، برای توسعه کردستان استفاده شود، خیلی از مشکلات استان رفع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه داشتن اقتصاد قوی، نیازمند دلسوزی مسئولان است، افزود: دولت و دستگاه‌های مختلف باید با تلاش صادقانه برای رفع تورم و گرانی گام بردارند.
 
خطیب جمعه سنندج بر لزوم خدمت گزاری خالصانه مسئولان به مردم تاکید و اضافه کرد: رئیس جمهور وعده‌های بسیار خوبی داده که در صورت تحقق، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
 
ماموستا رستمی به جان باختن پنج نفر در حادثه رانندگی چند روز گذشته در محور سنندج- دیواندره اشاره کرد و از مسئولان دستگاه‌های متولی خواست نقاط حادثه‌خیز را برطرف کنند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
 
وی اشاره‌ای هم به افتتاح سه طرح درمانی در بیمارستان توحید سنندج داشت و بر لزوم راه‌اندازی دستگاه سنگ شکن کلیه در این مرکز درمانی تاکید کرد.
 
نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره) واقع شده، برگزار می‌شود.
 
مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می‌شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضا‌های موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته‌های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.
 
در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار