افزایش ۱٨ درصدی پرداخت زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال زکات توسط خیرین و کشاورزان استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت تعهدات شورای زکات ۱۲۰ درصد و نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ 19 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایسنا؛ رضا طوسی امروز (۲۹ مرداد) در نشست شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان در دبیرخانه شورای زکات ثبت و ضبط شد حدود ۱۲۰ درصد افزایش برنامه متعهد شده و نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی به هزینه کرد زکات در استان اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار، خانواده ایتام، بیماران صعب‌العلاج در هزینه کرد زکات در اولویت هزینه کرد زکات قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: ٥ هزار و ۴۰۰ میلیون منابع از سوی دفتر مرکزی به استان تزریق شده است که از این میزان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال که زمینه شده که ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو و نیم سال گذشته ٥ هزار جهیزیه از طریق دفتر مرکزی برای استان جذب شده است، ادامه داد: در حال حاضر تا اسفند سال گذشته هیچ پشت نوبتی دریافت جهیزیه نداشتیم و در سال جاری ۷۵۰ سهمیه جهیزیه استان پرداخت شده و ۶۰۰ مورد جهیزیه دیگر به زودی تحویل خانواده‌ها خواهد شد.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های خوب ماموستایان برای ترویج فرهنگ زکات، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۴۰ نفر در راستای ترویج این فریضه معنوی با شورای زکات همکاری دارند.

طوسی افزود: برگزاری شورای زکات در تمام شهرستان‌های استان با حضور فرمانداران و امامان جمعه و جماعت، برگزاری جشنواره زکات با حضور مهندسان جهادکشاورزی و مدیران مراکز خرید، بازدید از مراکز خرید، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کشاورزان، افتتاح پروژه‌های عمرانی از جمله اقدامات شورای زکات برای ترویج این فریضه در سطح جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال زکات توسط مؤثرین و مبلغان در سطح استان جمع‌آوری و بخش قابل توجهی از آن بین فقرا و نیازمندان توزیع شد، گفت: از این میزان زکات جمع‌آوری شده، ٥ درصد یعنی حدود ۲۰ میلیارد ریال در اختیار دبیرخانه شورای زکات قرار گرفته و با هم‌افزایی منابع در حوزه‌های مختلف جذب و هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار