استاندار کردستان:

افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست

استاندار کردستان گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید بر این مساله مهم نظارت کافی و لازم انجام شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ 31 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مدارس خاص باید منطقی و متعادل باشد و انتظار می‌رود در سریعترین زمان ممکن برای این موضوع جلسه ویژه‌ای برگزار و به موارد آن رسیدگی شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اخذ وجه از سوی مدیران مدارس در هنگام ثبت نام دانش‌آموزان باید مطابق با دستورالعمل‌ها باشد، گفت: سرویس مدارس نیز به عنوان یکی از اولویت‌های خانواده‌ها برای آغاز سال تحصیلی، نیازمند برنامه ریزی است و مدارس نیز باید نظارت لازم را بر سرویس‌ها داشته باشند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

استاندار کردستان تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم سال تحصیلی جدید بدون دغدغه ویا با کمترین دغدغه و نگرانی آغاز شود و آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی در کنار تمام ساماندهی‌ها یک برنامه متفاوت و ویژه برای روز اول مهر طراحی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش تاکید جدی بر تقویت جایگاه شورا‌های آموزش و پرورش و واگذاری برخی تصمیمات به استان‌ها براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها دارند گفت: این مهم ظرفیت مناسبی برای استان‌ها خواهد بود که باید از آن بهره برد.

زارعی کوشا از فرمانداران خواست در این ماه جلسه شورای آموزش و پرورش را حتی اگر لازم شد ۲ بار برگزار کنند و هماهنگی‌های لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های اعلام شده از مسئولان آموزش و پرورش استان امسال نسبت به سال گذشته با مشکلات کمتری برای آغاز سال تحصیلی جدید مواجه هستیم، گفت: در کل کشور با کمبود معلم مواجه هستیم که استان ما شاید نسبت به برخی استان‌ها در این زمینه مشکل کمتری داشته باشد، اما باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا این نقص آسیبی به آموزش نرساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار