۱۰۰ درصد برنامه ملی سنجش نوآموزان در کردستان تحقق یافت

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۱۰۰ درصد برنامه ملی سنجش سلامت با پوشش بیش از ۲۹ هزار نوآموز در استان محقق شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ 28 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، طالب محمدی روز چهارشنبه با تشریح مهمترین اقدامات و دستاورد‌های آموزش و پرورش استثنایی استان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در ۲ سال اخیر با اجرای موفقیت آمیز برنامه سنجش سلامت و با کسب حد نصاب بالاتر از میانگین کشوری جزو استان‌های برتر در اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بودیم.

وی کسب موفقیت و مقام‌های برتر در مسابقات ورزشی و فرهنگی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سراسر کشور در تابستان ۱۴۰۳ از جمله کسب پنج رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن وعترت، کسب مقام اول در رشته آمادگی جسمانی توسط تیم ورزشی دانش آموزان پسر آسیب دیده شنوایی و کسب مقام دوم کشوری در رشته گلبال توسط دانش آموزان پسر دارای آسیب بینایی را از دیگر دستاورد‌های این حوزه اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به توانمندسازی ۴۳۰ نفر از نیرو‌های شاغل در مدارس استثنایی در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی گفت: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش وپرورش استثنایی استان است.

وی اجرای نهضت آموزش زبان اشاره برای ۱۵۴ نفر از عوامل اجرایی وآموزشی مدارس و اولیا دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: خدمات حمایتی و توانبخشی در راستای نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی به ۱۹۵ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه استان ارائه شد.

محمدی ادامه داد: همچنین با شروع به کار مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی درمناطق کرانی و کلاترزان از ابتدای مهر ماه جاری تعداد این مراکز در استان به ۲۲ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تملک زمین وکلنگ زنی اولین مدرسه اوتیسم استان در سنندج افزود: تدوین تفاهم نامه و برنامه عمل مشترک با سازمان‌ها و ادارات کل بهزیستی، فنی وحرفه ای، کانون پرورش فکری، دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر سنندح وتمام معاونت‌های اداره کل آموزش وپرورش استان از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش وپرورش استثنایی استان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: غنی سازی اوقات فراغت بیش از ۵۰۰ دانش آموز در ۱۸ پایگاه درمدارس استثنایی، ارزیابی هوش ۱۲۷ دانش آموز دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی و ارائه خدمات رایگان سلامت (دهان ودندان) به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سه مدرسه در شهر سنندج از دیگر دستاورد‌های این حوزه است.

وی توسعه ۱۰ رشته مهارتی در شاخه کار دانش خاص مدارس استثنایی استان، برگزاری دوره کشوری مهارت آموزی بدو استخدام ۳۶۴ نفر از مربیان امور آموزش معلولین وباز آموزی آموزگاران استثنایی (هفت استان، کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی وکردستان) به میزبانی سنندج را از دیگر اقدامات حوزه آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار