مدیرکل صنعت،معدن و تجارت کردستان:

پیش بینی صادرات کردستان امسال هزار و ۲۲ میلیون دلار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: پیش بینی صادرات کردستان امسال هزار و ۲۲ میلیون دلار است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴ 20 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از مهر؛ بختیار خلیقی ظهر سه شنبه در جلسه شورای مبادلات مرزی استان اظهار کرد: در سال گذشته برنامه‌های جهش تولید تدوین شد و برای امسال هزار و ۲۲ میلیون دلار پیش بینی صادرات داریم.

وی افزود: سال قبل ۸۳۱ میلیون دلار صادرات انجام شد که برای امسال ۲۱ درصد رشد در نظر گرفته شده است

مدیرکل صمت کردستان اعلام کرد: امسال باید براساس پایش ماهانه و تلاش تشکل‌های بخش خصوصی و متولیان این موضوع محقق شود و به هدفی که هزار و ۲۲ میلیون دلار است دست یابیم.

خلیقی ادامه داد: در حوزه تولید ۲۵ مورد و در حوزه غیر تولید ۲۴۶ مورد تعهد داریم که در مجموع برگشت ارز حاصل از صادرات تا اواخر مرداد امسال ۲۷۱ مورد است.

وی اعلام کرد: ۱۳.۵ میلیارد دلار میزان آمار صادرات کشور است که چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان کشور‌های هدف صادرات محسوب می‌شوند.

خلیقی اضافه کرد: صادرات کردستان از سه گمرک سیران بند، سنندج و باشماق انجام می‌گیرد که سهم صادرات استان از کل صادرات کشور ۰.۹ درصد است.

مدیرکل صمت کردستان واردات کشور را ۱۴ میلیارد دلار دانست و گفت: ۳۵ میلیون دلار سهم کردستان در واردات کالا بوده و سهم استان از واردات کشور ۰.۲۴ درصد است.

وی یادآور شد: حجم مبادلات استان در مجموع ۱.۳ میلیارد دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۲۹ درصد و به لحاظ ارزشی ۲ درصد افزایش دارد.

وی همچنین به تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده در استان پرداخت و اذعان کرد: برای امسال ۱۶ نمایشگاه مصوب و تدوین شده تا در استان برپا شود و تاکنون سه نمایشگاه برپا شده است.

خلیقی ادامه داد: براساس ضوابط اجرایی و تقویم نمایشگاهی استان‌ها در سال جاری، تقویم برپایی نمایشگاه‌ها باید تدوین و برنامه‌ریزی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار