۶ واحد صنعتی با اشتغال ۷۳۳ نفر در کردستان آماده افتتاح است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۶ واحد صنعتی با اشتغال ۷۳۳ نفر در هفته دولت آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶ 26 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی روز دوشنبه اظهار کرد: چهار واحد تولیدی در بانه، یک واحد تولیدی در سقز و یک واحد تولیدی نیز در دهگلان در هفته دولت آماده افتتاح است که در مجموع برای این طرح‌ها چهار هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم ۷۳۳ نفر فراهم شده است.

وی اظهار کرد: یک واحد تولیدی لوله تک جداره آب از جنس پلی اتیلن با ظرفیت تولید اسمی سه هزار تن در سال در سقز به بهره برداری می‌رسد که برای احداث آن ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: یک واحد تولید دی کلسیم فسفات با ظرفیت تولید اسمی ۱۰ هزار تن در سال در دهگلان افتتاح می‌شود که برای این واحد نیز ۷۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و زمینه اشتغال ۱۲ نفر را فراهم می‌کند.

خلیقی ادامه داد: در شهرستان بانه نیز ۴ واحد تولیدی به بهره برداری می‌رسد که سه واحد آنها در زمینه تولید و مونتاژ لوازم برقی خانگی فعالیت دارند و در مجموع برای این واحد‌ها هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید اسمی این سه واحد در سال ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار دستگاه است که زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد‌های تولیدی فراهم می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: همچنین با توسعه و جابه جایی یک واحد تولید و مونتاژ لامپ کم مصرف و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ضمن تثبیت اشتغال ۳۸۶ نفر زمینه اشتغالزایی جدید برای ۱۴۰ نفر نیز فراهم شده است.

خلیقی با بیان اینکه در این واحد تولیدی ۵۲۶ نفر مشغول به فعالیت می‌شوند، گفت: ظرفیت اسمی تولید این واحد ۱۴ میلیون عدد لامپ در سال و ۴۰۰ تن چسب برق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار