بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن گندم در کردستان خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال زراعی جاری به طور تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ 27 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، پیمان اسکندری روز سه‌شنبه اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده در استان افزون بر ۲۰۲ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع گندم خریداری شده در استان یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۷۱۱ تن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، افزود: آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۲ هزار و ۵۷ تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۸۷ هزار و ۵۱۶ تن، دیواندره ۲۱۰ هزار و ۷۳۳ تن، دهگلان با ۱۸۵ هزار و ۵۲۵ تن و قروه ۱۸۲ هزار و ۱۹۹ تن است.

اسکندری یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در دیگر شهرستان‌های استان شامل سقز ۱۷۶ هزار و ۴۳ تن، کامیاران ۵۲ هزار و ۳۱۷ تن، سنندج ۳۶ هزار و ۸۸۱ تن، بانه هفت هزار و ۳۷۱ تن، مریوان ۶ هزار و ۷۱ تن و سروآباد ۲ هزار و ۴۲۰ تن بوده است.

وی میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر را ۳۵۶ هزار و ۱۴۱ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان بیش از ۳۲۸ هزار تن از طریق زمینی و ۲۶ هزار و ۵۴۶ تن از طریق ریلی به استان‌های دیگر کشور حمل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم محقق شده تا چهارم شهریور امسال نسبت به برآورد میزان خرید حدود ۹۶ درصد است.

نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده و خرید در این مرکز در حال انجام است؛ پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار