حدود ۹۰ درصد برآورد خرید تضمینی گندم در کردستان محقق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حدود ۹۰ درصد برآورد انجام شده از میزان خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تاکنون در سال جاری محقق شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ 14 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ پیمان اسکندری روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان در سنندج از امنیت غذایی به عنوان زمینه ایجاد امنیت ملی در کشور و در سطح جهان نام برد و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به گستردگی حوزه فعالیت‌ها در بخش امنیت غذایی و ایجاد امنیت پایدار رسالت خطیری است که کوتاهی در این رابطه، تولید غذای جامعه را به مخاطره می‌اندازد و این امر از هیچ مدیر و کارشناسی پذیرفته نیست.

وی یکی از محصولات استراتژیک و موثر در امنیت غذایی کشور را گندم خواند و افزود: از ابتدای فصل برداشت (چهارم تیر) تاکنون یک میلیون و ۸۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شده که این میزان حدود ۹۰ درصد برآورد صورت گرفته است.

اسکندری به بررسی‌های روزانه بازار محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: به طور مستمر و گاهی چند روز یک بار انبار‌های مختلف کالا‌های اساسی، مراکز تولید و عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز، کشتارگاه‌ها، کارخانجات آرد و حتی نانوایی‌های سطح شهر‌های استان را از منظر کالا‌های موجود بررسی می‌کنیم تا مشکلاتی در تامین کالا‌ها ایجاد نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع پایدار را از مولفه‌های امنیت غذایی دانست و اضافه کرد: تعصب جوانان و احساس مسوولیت آنها در قبال اراضی ملی که یادگاری برای نسل‌های آینده به شمار می‌رود مثال زدنی است.

اسکندری با اشاره به تغییرات اقلیمی در حوزه‌های مختلف آب و هوایی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست ضمن توجه به مسایل اقلیمی و آینده پژوهی و آینده‌نگری به ویژه در عرصه شناسایی با آفت‌ها و بیماری‌های گیاهی، دامی و کشت محصولات سازگار با اقلیم جدید مطالعات خود را افزایش داده و نتایج تحقیقاتی را به منصه ظهور برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار