سلامت بیش از ۲۹ هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون، سلامت ۲۹ هزار و ۵۸ نفر ارزیابی و سنجش شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ 14 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ طالب محمدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: سامانه سنجش برای بازماندگان سنجش فعال است و اولیای نوآموزان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی my.medu.ir نسبت به نوبت گیری اقدام و مراحل بعدی را با مراجعه به یکی از ۲۰ پایگاه جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در روز‌های دوشنبه وچهارشنبه در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان انجام دهند.

وی افزود: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲۹ و ۱۳۷ نفرنوآموز استان در برنامه ملی سنجش نوبت گیری کردند و ۲۹ هزار و ۵۸ نفر نوآموز کردستانی نیز با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست کرد این فرآیند را هر چه زودتر طی کنند.

وی یاد آور شد: متولدین قبل از مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ می‌توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی را نخواهند داشت.

محمدی، پراکندگی مناطق روستایی استان، عدم دسترسی به اینترنت در برخی از نقاط، نبود مراکز جامع در سه منطقه آموزشی استان وسنجش نوآموزان در شهرستان‌های همجوار وعدم حضور تعدادی از نو آموزان در دوره یکساله پیش از دبستان را از جمله چالش‌های اجرای برنامه سنجش اعلام کرد.

وی اظهارکرد: پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سال تحصیلی شناخته می‌شود، لذا عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمام کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی از شیوه‌های موثر در کیفیت بخشی آموزشی اعلام کرد و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار