طرح‌های گردشگری کردستان هفته دولت به بهره‌برداری می رسند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با هفته دولت، ۶ پروژه گردشگری در استان با ۴۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ 20 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ منصور مهرزاد روز سه‌شنبه اظهار کرد: این طرح‌ها شامل مجتمع گردشگری نشینگه‌ی کورده‌واری، هتل آپارتمان مروارید، بومگردی چیاوان و بوم‌گردی هه‌وارگه هانیس، هتل بوتیک آزموده و خانه تئاتر مالک‌التجار است.

وی افزود: این پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها برای ۵۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: هم اکنون روند ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کردستان به خوبی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: باید با همراهی بخش خصوصی و بخش دولتی از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی هرچه بیشتر و جذب گردشگران به استان استفاده کرد.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غار‌های طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (آثاری که قابلیت جابجایی دارند، مانند سکه‌ها و اسناد)، قنات و اماکن طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

از مجموع آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی، ۷۹۳ اثر غیرمنقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۹ اثر منقول، ۲۵ اثر میراث طبیعی و ۹۳ اثر میراث معنوی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار