بیش از یک میلیون تن گندم از گندمکاران کردستانی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یک میلیون و ۷۲ هزار و ۱۶۵ تن گندم مازاد برنیاز گندمکاران این استان از ابتدای فصل برداشت تا ۲۲ مرداد به طور تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶ 13 August 2024

پیمان اسکندری روز سه‌شنبه اظهار کرد: از مجموع گندم خریداری شده در استان تاکنون یک میلیون و ۵۵ هزار و ۸۸۹ تن در سامانه سیفا ثبت شده است.

وی اضافه کرد: برداشت گندم در استان از چهارم تیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد و آهنگ خرید روزانه این محصول در استان به ۱۲ هزار و ۶۸۴ تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان را مربوط به شهرستان بیجار با ۲۷۳ هزار و ۶۲۲ تن خواند و افزود: بعد از بیجار، دیواندره با ۱۸۹ هزار و ۳۷ تن، دهگلان با ۱۷۸ هزار و ۷۲ تن، قروه با ۱۷۶ هزار و ۵۰۸ تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده اند.

اسکندری ادامه داد: میزان خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان در شهرستان‌های سقز ۱۶۲ هزار و ۱۰۹ تن، کامیاران ۴۸ هزار و ۹۶۲ تن، سنندج ۲۸ هزار و ۱۸۹ تن، بانه ۶ هزار و ۹۴۲ تن، مریوان پنج هزار و ۶۴۵ تن و سروآباد ۲ هزار و ۷۹ تن بوده است.

وی به میزان حمل گندم مازاد برنیاز مصرفی استان به دیگر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون به ۹ استان کشور هم، چون تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران و یزد ۲۷۲ هزار تن گندم از طریق حمل و نقل زمینی و ۲۰ هزار تن هم به شیوه حمل و نقل ریلی حمل شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده و خرید در این مرکز در حال انجام است؛ پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار