پنج پروژه راهداری در شهرستان نهبندان افتتاح شد

پنج پروژه راهداری از جمله روکش آسفالت محور نهبندان - بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ 01 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، جواد قناعت که روز یکشنبه برای شرکت در مراسم محوری هفته بزرگداشت نهبندان - ویژه گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به جنوب خراسان - به این شهرستان سفر کرد، بدو ورود در مراسم بهره برداری همزمان پنج پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نهبندان حضور یافت.
 
اجرای روکش آسفالت محور شوسف - سربیشه حد فاصل نهبندان - بیرجند به طول ۱۸ کیلومتر و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به نمایندگی از سایر پروژه‌ها به بهره برداری رسید.
 
عملیات روکش آسفالت حفاظتی محور تگ سهلو به طول ۱۳ کیلومتر و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، عملیات چیپ سیل و اسلاری سیل محور فرعی آتشکده - میغان به طول ۱۶ کیلومتر و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، پروژه تکمیل روشنایی ورودی نهبندان به سمت بیرجند - بلوار خلیج فارس - به طول هزار و ۶۰۰ متر و با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و اجرای روشنایی ورودی شهرستان به سمت زاهدان به طول هزار متر و با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که به طور همزمان افتتاح شد.
 
استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان نهبندان، از روند اجرای پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت هم بازدید کرد که این پروژه زیرساختی در زمان حاضر ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان یکی از طرح‌های شاخص استان در حوزه برق است که به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای تامین برق واحد‌های تولیدی، صنعتی و صنایع معدنی منطقه در دست اجراست.
تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر به منظور تامین برق صنایع و معادن مستقر در شهرستان نهبندان بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استانداری خراسان جنوبی، شرکت توانیر و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ به امضا رسید.
 
عملیات اجرایی این پروژه مهم با پیش بینی حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار هفتم شهریور ۱۴۰۱ همزمان با روز نهبندان آغاز شد.
 
دوبانده سازی ۶ کیلومتر از محور نهبندان - زابل و پنج کیلومتر از محور نهبندان - شوسف، پست برق ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و ۶۰ کیلومتر خط انتقال پست ۱۳۲ معادن نهبندان از دیگر پروژه‌های افتتاحی در سفر استاندار به نهبندان است.
 
سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در هفتم شهریور سال ۱۳۷۸، "روز نهبندان" نامگذاری شده است.
 
علاوه بر مراسم محوری هفته بزرگداشت نهبندان که امروز با سخنرانی استاندار برگزار می‌شود، برنامه‌های جانبی دیگری از جمله بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی تدارک دیده شده است.
 
خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و نهبندان یکی از چهار شهرستان مرزی استان در مجاورت کشور افغانستان، با بیرجند ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار