هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی پرداخت شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ۷۴۵ طرح تولیدی استان در سال ۱۴۰۲ از محل تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷ 04 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در آیین گرامیداشت دهه تولید و تجارت به منظور تقدیر از فعالان حوزه صنعت، معدن و اصناف خراسان جنوبی، اظهار کرد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم در استان شاهد شروع پروژه‌های کلان زیرساختی از جمله راه آهن، انتقال آب از دریای عمان و انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار کلان هستیم.
 
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی به دلیل وجود ضعف زیرساخت‌ها قبل از توجه به حوزه تولید باید ارتقای زیرساخت‌های استان را مدنظر قرار دهیم.
 
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های جدی و مستمر برای تامین اعتبار راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد، اظهارکرد: اکنون ۱۵ پیمانکار در زمینه اجرای طرح راه آهن استان مشغول فعالیت هستند.
 
قناعت به پروژه کلان انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با اعتبار ۵۰ همت اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای طرح در فاز نخست ۶۰ میلیون متر مکعب آب سالانه سهمیه استان خواهد بود.
وی با اشاره به پایدارسازی شبکه گاز استان با اجرای طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان هم گفت: فاز نخست این طرح با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پس از اجرای فاز نخست، عملیات اجرایی فاز دوم طرح آغاز خواهد شد.
 
قناعت ادامه داد: با اجرای طرح انتقال گاز دشتک زابل ظرفیت گاز استان ۱۱ میلیون مترمکعب گاز افزایش می‌یابد.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: مجوز ایجاد ۷۰۰ مگاوات انرژی نو به وسعت ۲ هزار هکتار در دولت سیزدهم به خراسان جنوبی داده شده و از ابتدای این دولت سه مناقصه توسط ساتبا برای ایجاد نیروگاه خورشیدی برگزار شد که سهم خراسان جنوبی ۴۵۵ مگاوات بوده و ۲۰ مگاوات آن اجرایی و وارد مدار شده، بقیه هم در دست اجراست.
 
قناعت افزود: در مجموع ۴۰ مگاوات انرژی نو در استان اجرا شده که ۲۰ مگاوات آن در دولت سیزدهم وارد مدار شده است.
 
وی عنوان کرد: پیک مصرف برق استان ۴۳۰ مگاوات بوده و اکنون ۴۳۵ مگاوات انرژی نو به همت دولت سیزدهم در دست اجراست.
 
قناعت گفت: طرح ایجاد نیروگاه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی در استان در دستورکار قرار گرفته که در مرحله نخست در ۱۰ درصد چاه‌های کشاورزی استان این سامانه‌ها اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم و استان از حالت راکد و ساکن خارج به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.
 
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۷۲۰ کیلومتر باند دوم راه در خراسان جنوبی ساخته شد گفت: در دولت سیزدهم ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در استان ساخته شده که قابل مقایسه با قبل نیست همچنین اکنون ۴۸۲ کیلومتر باند دوم در دست اجراست.
 
قناعت عنوان کرد: پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی قبل از دولت سیزدهم ۱۳ مورد بوده که در این دولت به ۳۱ پروژه رسیده است، در دولت سیزدهم ۱۸ پروژه مجوز سرمایه گذاری خارجی گرفته‌اند که اکنون هشت پروژه فعال است.
وی با اشاره به فعال سازی ۴۶۶ واحد تولیدی راکد به همت دولت سیزدهم در خراسان جنوبی افزود: در زمینه رفع موانع تولید جلسات میدانی و تخصصی در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.
 
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سه پست ۴۰۰ کیلو ولت فعال در خراسان جنوبی داریم، بیان کرد: در دولت سیزدهم هم عملیات اجرایی سه پست ۴۰۰ کیلو ولت جدید در نهبندان، فردوس و طبس آغاز شده که پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
قناعت با اشاره به ورود هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی عنوان کرد: همه کمک کنید تا طرح‌های بزرگ زیرساختی استان که با سرعت قابل قبولی در دست اجراست، روند اجرای آن در دولت چهاردهم هم به خوبی دنبال شود.
 
وی با تاکید براینکه باید مدیران حضور پررنگی در مرکز داشته باشند، بیان کرد: کار و پیشرفت با پشت میزنشینی در مرکز راه به جایی نمی‌برد.
 
همچنین در این مراسم ۴۴ نفر در حوزه صنعت، معدن و اصناف خراسان جنوبی تقدیر شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار