۸۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی در مدارس ثبت نام کرده اند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ۲۸۱ هزار و ۵۳۵ دانش‌آموز در مدارس استان ثبت نام کرده اند که این تعداد، ۸۷.۸۱ درصد کل دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷ 31 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: بر اساس آمار اخذ شده در مقطع ابتدایی ۹۶ درصد، در مقطع متوسطه اول ۸۷ درصد، در مقطع نظری ۶۲ درصد و در مقطع فنی حرفه‌ای و کاردانش ۶۲ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

وی به ثبت نام ۸۱ درصد دانش آموزان پایه‌های ورودی نیز اشاره کرد و گفت: ۹۳ درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی، ۹۳ درصد پایه هفتم و ۵۳ درصد پایه دهم در مدارس ثبت نام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به چالش‌های موجود استان در آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: چالش‌های کمبود فضای آموزشی، کمبود تخصیص اعتبارات و سرانه آموزشی و پرورشی کافی برای مدارس، کمبود نیروی انسانی در تعدادی از شهرستان‌ها و مناطق و نامشخص بودن وضعیت پروژه‌های نیمه تمام و ناتمام آموزشی و خدماتی از جمله چالش‌های موجود است.

وی در ادامه به اخذ هزینه ثبت نام دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: در هنگام ثبت نام در مدارس عادی بجز مبلغی برای کتاب، بیمه و همچنین لباس هنرستانی در هنرستان‌ها هیچ پولی نباید از اولیا اخذ شود و اگر مدرسه ای غیر از این عمل کند حتما با عوامل آن برخورد می شود.

فرماندار سنندج نیز به سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت: سال گذشته براساس مصوبه هیات وزیران، شهرداری ها متولی سرویس‌های مدارس شدند اما مدیران مدارس نباید کامل در این پروسه حذف شوند، بلکه لازم است نظارت لازم را داشته باشند تا خانواده‌ها با مشکل مواجه نشوند.

۱۲ هزار متر مربع فضای آموزشی آماده بهره برداری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری ۴۳ مدرسه در قالب ۱۷۳ کلاس درس با ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضا آماده افتتاح و بهره برداری است.

ابراهیم مرادی به حذف مدارس کانکسی با پوشش بیش از هشت نفر دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: از ۲۸ مدرسه کانکسی در استان ۱۲ مدرسه تحویل شده و ۱۶ مورد نیز در حال اجرا است و براساس برنامه ریزی انجام شده تا آغاز سال تحصیلی این مدارس حذف می شوند.

وی با اشاره به اختصاص ۵۵۰ میلیار ریال برای بهسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس افزود: براین اساس در ۶۱ مدرسه در قالب ۵۱۱ کلاس درس تعمیرات اساسی در زمینه سیستم‌های گرمایشی انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان، آسفالت و ایزوگام مدارس، بهسازی و شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان و انجام تعمیرات درب و پنجره، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده برای آغاز سال سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار