لزوم شناسنامه‌دار کردن واحد‌های تولید کشاورزی

رییس سازمان حفظ نباتات کشورگفت: وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حفظ سلامت مردم مکلف به شناسنامه‌دار کردن واحد‌های تولیدی است تا محصولات تولیدی قابل رصد باشند.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 28 August 2024

رییس سازمان حفظ نباتات کشورگفت: وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حفظ سلامت مردم مکلف به شناسنامه‌دار کردن واحد‌های تولیدی است تا محصولات تولیدی قابل رصد باشند.

به گزارش تابناک همدان؛ مریم جلیلی مقدم در آیین افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای استان همدان اظهار داشت: یکی از مصادیق جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه کشت گلخانه‌ای است.

وی با اشاره به این‌که اقلیم، آفات و بیماری‌ها در حال تغییر است و دستورالعمل‌های گذشته برای کنترل آفات جوابگو نیست افزود: یکی از راه‌های مدیریت تغییر اقلیم توسعه گلخانه‌هاست و با توجه به اهمیت سلامت مردم در برنامه هفتم، وزارت جهاد مکلف به شناسنامه‌دار کردن همه واحد‌های تولیدی شده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی بر تولید محصول سالم، توسعه گلخانه‎ها و کنترل بیولوژیک تاکید دارد گفت: کاهش استفاده از سموم و کنترل بیولوژیک در دستور کار است تا محصول سالم تولید شده و به دست مردم برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: در ایران تنش آبی داریم و ۸۰ میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌کنیم که اگر ۱۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم مشکلات کشور در حوزه آب شرب و صنعتی رفع می‌شود. 

حمیدرضا حاجی بابایی کمبود آب را یک بحران جدی در سطح ملی دانست که باید با تمهیدات ویژه از جمله توسعه گلخانه‌ها آن را مدیریت کرد گفت: باید سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب صرفه جویی آب اعمال شود. 

وی با اشاره به این‌که در برنامه بودجه سالجاری ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای الگوی کشت پیش‌بینی شده و همدان پایلوت این طرح است اضافه کرد: همدان در زمینه توسعه گلخانه‌ها خوب کار کرده، اما باید تلاش کرد تا امسال در الگوی کشت و رشد گلخانه‌ها رکورد بزنیم و براساس نیاز، کشت‌ها را تغییر بدهیم و از آب بهینه استفاده کنیم. 

بهره‌برداری از ۹۹ طرح جهاد کشاورزی همدان طی هفته دولت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۹۹ طرح به ارزش چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود. 

رضا بهراملو با بیان این‌که یک هزار میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات به واحد‌های تولیدی پرداخت شده است بیان کرد: این طرح‌ها برای یک هزار و ۱۰۰ تن فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به این‌که همدان به عنوان پایلوت اجرای طرح الگوی کشت انتخاب شده است تاکید کرد: از طرح‌های الگوی کشت ایجاد گلخانه هاست که طی ۲۰ سال گذشته ۲۰۲ هکتار گلخانه در استان 

همدان ایجاد شده، اما طی ۳ سال گذشته ۳۰۹ هکتار زمین تغییر کاربری شده و ۷۰ هکتار گلخانه به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است همزمان با هفته دولت ۱۴ واحد گلخانه‌ای در سطح استان به بهره‌برداری رسیدند. 

همچنین یک طرح پرورش ماهی سردابی در روستای امزاجرد شهرستان همدان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید ۴۰ تن در سال با اشتغال ۳ نفر افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار