پرسش از شهردار تبلیغاتی نباشد

قربان قنبری خرم*
کد خبر: ۱۱۷۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸ 26 July 2024

اعضای شورای شهر همدان با طرح ۴ سوال از شهردار خواهان پاسخگویی وی به سوالات شدند و شهردار همدان باید با ارائه مستندات امروز پاسخگوی سوالات باشد.

طرح سوال از شهردار برای جلسه علنی صحن شورای شهر همدان در دستور کار ۸ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر همدان قرار دارد و شماری از اعضای شورا به استناد ماده ۸۳ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران نسبت به عملکرد شهردار همدان طرح سوال داشتند.

این نخستین بار نیست که شورای شهر از شهردار منتخب خود سوال می‌کند چرا که پیش از این عباس صوفی شهردار سابق همدان نیز به صحن شورا فرا خوانده شد و ان زمان با پاسخ به ۲۱ سوال اعضا توانست رضایت آنها را جلب کند.

اما سوال از سید مسعود حسینی در شرایطی است که مردم منتظرند که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان شهری، کارنامه قابل قبولی را از خود به یادگار بگذارد.

حالا سوال اینجاست که اگر قرار باشد شهردار استیضاح شده و به ایستگاه آخر برسد چه دستاوردی برای مردم شهر همدان خواهد داشت آنهم همدانی که هم اینک در آستانه رویداد مهمی، چون ثبت جهانی قرار دارد.
قطعا در صورتی که اعضای شورا رای به استیضاح شهردار دهند با توجه به تغییرات بدنه مدیریتی استان پروسه انتخاب شهرداری همدان ماه‌ها به طول خواهد انجامید و در این مدت شهرداری به صورت سرپرست اداره خواهد شد و این موضوع قطعا پروژه‌های شهری را به کما خواهد برد.

با این توصیف از وضعیت، ۸ نفر از شورای اسلامی شهر همدان با استناد به ماده ۸۳ قانون تشکیلات شورای شهرا‌ها فارغ از مسائل و موارد متعدد شهری که در طول ۳۲ ماه تصدی شهرداری همدان گذشته است، بر این اعتقاد هستند که بسیاری ازسوالات اعضا در زمان تصدی مدیریت شهری توسط حسینی بی‌جواب مانده است؛ که البته این سوالات که بیشتر در قالب تذکر شفاهی و کتبی پیش از این به شهردار داده شده و البته در برنامه‌های شهرداری در ابتدای تصدی این پست نیز حسب بودجه سالانه آورده شده بود.

اعضای شورای شهر همدان در خصوص تعامل وهعده داده شده با دستگاه‌های دولتی و سایر مسئولان و مراجع مرتبط با مدیریت شهری برای جذب منابع سوال داشتند که به اعتقاد انان شهردار در این مدت نتوانسته بود به تعهد خود جامه عمل بپوشاند و به نوعی جایگاه مدیریت هری متزلزل شده استناتوانی شهردار در ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌ها باعث شده که همدان نتواند از سرمایه گذار به نفع خود بهره ببرد و در این بخ فرصت‌های بسیاری را از دست داده است.

تعمیر نشدن پل‌های عابر پیاده در سطح شهری که باعث حوادث بسیاری شده و نیز عدم توجه به سیما و منظر شهر، در کنارجلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز برخورد با دست فروشان، تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان محکومیت شهرداری در دعاوی و از دست رفتن سرمایه‌های هنگفت شهر و موارد دیگر از جمله پرسش اعضای شورا از شهردار خواهد بود.

پرسش دیگر اجرای پروژه جند منظوره مرکز تخصصی گردشگری منطقه کبابیان است که در این خصوص اجازه انتشار اوراق برابربودجه سال ۱۴۰۱ کشور مبنی بر تخصیص یک هزار میلیارد اوراق مشارکت به شهرداری همدان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری داده شده که با بازپرداخت این اعتبار شهرداری آنرا عهده دار شده استمتاسفانه یا تنزل ۳۰ درصدی اوراق مواجه شده ایم و گفته می‌شود شهرداری در این خصوص از شورا مصوبه‌ای نگرفته استو هیج عزمی برای اجرای پروژه نیست.

اگر چه وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهردار است و اعضا حق سوال دارند، اما طرح برخی سوالات باعث خواهد شد که اینگونه به ذهن مردم و رسانه‌ها متبادر شود که طرح سوال از سوی ۸ عضو شورا با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات بیشتر یک مانور تبلیغاتی باشد.
حال باید منتظر ماند و دید شهردار همدان برای این سوالات پاسخ‌های قانع کننده دارد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار