مانور مدیریت بحران و آتش‌سوزی در اراضی حسین آباد عاشوری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از وجود ۱۴ نقطه و منطقه بحرانی حریق در اراضی ملی این شهرستان خبر داد گفت: خوشبختانه با توجه به بارش‌های خوب امسال میزان پوشش گیاهان بویژه گیاهان یکساله در سطح اراضی ملی بسیار بالا بوده و در این رابطه با توجه به فصل گرما و احتمال هر گونه حریق، مراقبت دو چندان و اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از موارد حریق احتمالی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵ 26 July 2024

مانور مدیریت بحران و آتش‌سوزی در اراضی حسین آباد عاشوری شهرستان بهار در راستای آمادگی همه‌جانبه و ارتقاء سطح آگاهی نیرو‌های انسانی، امدادی و خدمات‌رسان در مواجهه با بحران احتمالی با محوریت ارگان‌های کمیته بحران شهرستان در اراضی اطراف روستای حسین آباد عاشوری برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان؛ مهدی محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار در حاشیه این مانور از حریق بیش از ۲۱ هکتار از عرصه منابع ملی این شهرستان در تیرماه امسال خبر داد و گفت: در تیر ماه امسال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تاکنون چهار فقره آتش‌سوزی به میزان ۲۱.۶ هکتار اتفاق افتاده که به محض گزارش بلافاصله نسبت به اطفای آن اقدام و از جلوگیری گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری در عرصه ملی این شهرستان با مشارکت مردم ۷۸ کیلومتر آتش براحداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از وجود ۱۴ نقطه و منطقه بحرانی حریق در اراضی ملی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارش‌های خوب امسال میزان پوشش گیاهان بویژه گیاهان یکساله در سطح اراضی ملی بسیار بالا بوده و در این رابطه با توجه به فصل گرما و احتمال هر گونه حریق، مراقبت دو چندان و اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از موارد حریق احتمالی ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به مانور برگزار شده امروز در اراضی ملی حسین آباد عاشوری این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مانور‌ها در راستای ایجاد هماهنگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برای حضور در اینگونه اتفاقات برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: در این مانور با حضور به موقع، آتش‌سوزی رخ داده در کمترین زمان ممکن مهار شد و همچنین تیم‌های کارشناسی نیز نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت مانور اقدام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار