اینجا عشق به امام حسین رنگ و بوی دیگری دارد

کد خبر: ۱۱۸۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱ 25 August 2024

عشق به امام حسین(ع) دل‌های بسیاری را به تسخیر خود در آورده است و فرقی نمی‌کند که در کدام جغرافیا، مسلک و مذهبی قرار گرفته‌ای، چراکه عشق به سیدالشهدا مرزی نمی‌شناسد.

اینجا در ملایر، عشق به سیدالشهدا (ع) رنگ و بوی دیگری دارد، عشقی عمیق و ریشه‌دار که در تار و پود فرهنگ و آداب و رسوم مردم این دیار در هم تنیده شده است.

در ملایر همه دلدادگان حسینی شانه به شانه هم به زوار اباعبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کنند.

مردم ملایر ارادت خود را به سالار شهیدان همواره ابراز کرده‌اند و هر ساله با برپایی موکب‌های باشکوه، از زائران حسینی استقبال می‌کنند. 

در شهر ملایر امسال ۱۵ موکب برپا شده است که در آستانه اربعین حسینی به میان تعدادی از این موکب‌ها رفتیم تا روایتگر عشق مردم شهر ملایر به امام حسین (ع) باشیم و داستان‌هایی را که دل خود دارند برای شما بازگو کنیم.

یکی از این نقاط، کیلومتر ۳ محور ملایر به اراک واقع در ورودی بهشت هاجر به نام موکب "فاطمه الزهرا" (س) برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) برپا شده است و زائران برای تردد به مرزهای خسروی و مهران بیشتر از این نقطه از شهر تردد می‌کنند.

پرچم‌های سیاه و پارچه نوشته‌های مزین به نام امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت از دور نمایان است، این موکب هم چندین چادر دارد، برای پذیرش، اسکان، نمازخانه برادران و خواهران ، چادر هلال احمر ،نیروی انتظامی و نظامی مستقر در این مکان ،حضور روحانیون و برپایی نماز جماعت ،صدای نوحه هم از بلندگوی موکب پخش شده تا زائران این محل را بهتر پیدا کنند.

هوا تاریک شده و بوی غذا بلند شده است، زوار برای گرفتن غذا صف بسته‌اند، برخی دیگر هم وضو گرفته و در سمتی دیگر نماز خود را اقامه می‌کنند.

طبخ روزانه ۷۰۰۰ پرس غذا برای زائران

"جعفر حیدری "یکی از اعضای هیئت امنای موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر در گفتگو با خبرنگار تابناک همدان در ملایر بیان کرد:موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) ملایر همچون سالهای گذشته با توجه به زیر ساخت های پیش بینی شده به زائرین خدمت رسانی می کند.

وی عنوان کرد : خدمات این موکب روزانه شامل صبحانه، نهار، شام، میان وعده ها به صورت میانگین برای هر وعده ۲۵۰۰ پرس طبخ غذا صورت می‌گیرد.

حیدری تصریح کرد : این موکب از ۲۰ مرداد برپا شده است و سعی می‌کنیم تا پنج روز بعد از اربعین نیز خدمات آن برای برگشت زائرین ادامه داشته باشد.

وی افزود: این موکب برای اسکان زائرین از حسینیه موکب و خوابگاه های دانشگاه ملی استفاده می کند و تمامی تلاش خادمین موکب این است که زائران سیدالشهدا با خاطری آسوده ادامه سفر بدهند.

این خادم اهل بیت اظهار کرد: در هر موکب حداقل ۳۰ نفر خادم به صورت دائم و حدود ۶۰ نفر پاره وقت به زائران خدمت رسانی می کنند.

حیدری در ادامه گفت: هزینه های این موکب از نذورات مردمی و کمک های خیرین و نیز دستگاه های خدمات رسان و ارگان هایی از قبیل فرمانداری ویژه ، شهرداری و شورای شهر و اوقاف به عنوان پشتیبان و کمک به زیرساخت های موکب تامین می شود.

گفتنی است با توجه به اینکه شهرستان ملایر در مسیر عبور زائران اربعین است لذا هر ساله جمع کثیری از این زائران در موکب های شهرستان ملایر اسکان و پذیرایی می شوند.

خبرنگار ،الهام قنائی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار