افتتاح ۱۱۰ واحد صنعتی، معدنی و بازرگانی هفته دولت در همدان / سرمایه‌گذار قبلی شرکت پتروشیمی ابن‌سینا خلع ید شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۱۱۰ طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی در سطح استان همدان به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ 20 August 2024

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۱۱۰ طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی در سطح استان همدان به بهره‌برداری می‌رسند. 

به گزارش تابناک همدان؛ احمد شانیان در تور راهیان پیشرفت بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضای تولید دشواری‌های خاصی دارد و مقام معظم رهبری هم به لحاظ اهمیت از جهاد اقتصادی یاد می‌کنند.

وی از ایجاد یک واحد تولید شیشه خودرو به عنوان بزرگترین شرکت خاورمیانه در ملایر خبر داد و افزود: همدان به عنوان یکی از مناسب‌ترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور شناخته شده که حائز اهمیت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به این‌که نسبت رشد صنایع در همدان بالاست تاکید کرد: یکی از معیار‌ها مصرف برق است که 

در این حوزه نیاز به حمایت داریم تا ناترازی رفع شود، زیرا تخصیص منابع ارزی و ناترازی برق از موضوعات مهم در حوزه صنعت است و باید از وزارت نیرو مطالبه کنیم تا در عرصه تولید کمک کند و ناترازی برق رفع شود.

وی از بهره‌برداری ۱۱۰ طرح معدنی، صنعتی و بازرگانی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: در این هفته ۴۶ طرح صنعتی، چهار طرح معدنی و ۶۰ طرح بازرگانی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۶۰۰ نفر و با سرمایه گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهند رسید. 

شانیان از احیا ۱۳۰ واحد تولیدی در سطح استان طی سه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی فعالیت می‌کنند. 

وی در خصوص وضعیت منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بیان کرد: این منطقه چند موضوع زیرساختی داشت که شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری کرد و تقریبا حل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار قبلی شرکت پتروشیمی ابن‌سینا خلع ید شد تا سرمایه‌گذار جدید اضافه شود گفت: در این زمینه مجوز پتروشیمی مارون در جهان‌آباد تمدید شده و اتفاقاتی می‌افتد تا استان از آن منتفع شود؛ اقداماتی در مجموع در جهان‌آباد انجام می‌شود که علاوه بر فعال شدن پتروشیمی، کارخانه تولید خودروی برقی و تکمیا زنجیره تولید فولاد استان فعال شوند. 

گفتنی است خبرنگاران همدان از سه واحد معدنی، تولید کاغذ و تولید نخ تایر بازدید کرده و از نزدیک با نحوه فعالیت این واحد‌ها آشنا شده و شنونده دغدغه‌ها و مسائل این تولیدکنندگان بوند. 

عمده مشکلات مطرح شده در این بازدید‌ها موضوع قطعی برق و ناترازی انرژی بود که خسارت‌های قابل توجهی به واحد‌های تولیدی وارد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار